csütörtök, április 23, 2009

Pizza Tonno - Tonhalas pizza

Akkor következzék a második cseles vacsora. A fokhagyma után tuti befutó a tonhal. Már tegnap tudtam, hogy ma ezt fogom bevetni. Igaz nem pizzát gondoltam, hanem spagettit, de a gyermek kivívta, hogy inkább pizza legyen, mint spagetti. És egy szuper Mami minden megtesz, hogy enni lássa egyszál bélü gyermekét. A csel bevált, mert élmény volt nézni, hogy tünteti el a csemete a vacsorát- Nyilván neki is sokkal jobban esett, már azért is, mert 100%-ig bevontam a készítésbe. Mindent együtt készítettünk és együtt figyeltük a sütö ablakában, hogy mikor pirul már meg végre a teteje. Ez a sikerélmény!!!

Van még pár ötletem, de szívesen fogadok minden ötletet,hogy mivel tudom még evésre bírni a fiam. Minden megoldás érdekel!




400 g liszt

1/4 kocka élesztö
2 e.k olivaolaj
1 t.k. só
ca. 175 ml víz vagy tej


A szokásos módon elkészítettem a tésztát, 1 órát kelni hagytam, majd egy sütö lemezt kibéleltet sütöpapírral és lisztezett deszkán akkorára nyújtottam a tésztát, amekkora a sütölemez.


2 doboz füszerezett paradicsom
bazsalikom
2 doboz tonhal konzerv
só, bors
reszelt sajt
Mozarella sajt
5-6 salotta hagyma v. lilahagyma
reszelt parmezán


A tésztát egyenletesen megkentük a paradicsommal, amiben elözöleg elkevertük a bazsalikomot. Max megszórta reszelt sajttal. Közben én lecsöpögtettem a tonhalat és villával kisebb darabokra tördeltem és felpakoltuk a paradicsom tetejére. Sóztuk, borsoztuk. A gyermek a hagyma karikákat és a mozarella kockákat egyenletesen elterítette a tetején. A sort a frissen reszelt parmezán sajt zárta. 200° ra elömelegíetett sütöbe toltuk és vártunk kb. 20-25 percet. A legnehezebb volt kivárni, hogy ehetöre hüljön.

3 Comments:

Kata said...

Hohohó! Ez a kedvenc pizzám, csak nálunk - miután csak felnőttek eszik - jár hozzá egy csomó citromkarika is a tetejére! És nagyon régen volt utoljára, úgyhogy szerintem bevetem én is. Köszi:)
Nekem a lányom volt ilyen rosszul evő, de szerencsére felnőtt, és lassanként bővül a repertoár is...

trinity said...

Meglátod, megnő, és nem bírsz neki elég sokat főzni!!!!
A pizza nálunk is minden mennyiségben fogy...

Garffyka said...

Ancsi, ez szuper jól néz ki :-)
Nálunk a közösen készítés nagyon jól beválik, ha zöldségeset készítek, eleve több zöldséget pucolok, meg egy-két almát is, mert Manó nagyon szereti ezeket nasizni :-) Gondolom nálatok már nem használható a "na, még egy falat zsömlét, hogy legyen erőm kivenni téged az etetőszékből" trükk :-)
Azt hiszem az alkotás öröme Maxodnál meghozza az evés örömét is.