hétfő, április 20, 2009

Medvehagymás füszerpaszta

Próbaképp kimentünk tegnap az erdöbe és már nem is reménykedtem benne, hogy találunk medvehagymát. Csodák csodájára még rengeteg volt, így dugig szedtük a kosaramat. Azért ez tetemes mennyiség amit nem lehet egyszerre felhasználni. Már régebben utánanéztem, hogy miként lehet tartósítani a vadfokhagymát. Eddig csak lefagyasztottam, illetve füszervajat készítettem belöle. Ma elöször próbáltam ezt az újabb módszert. Nagy elönye, hogy jól zárható üvegben akár 1 évig is eláll a hütöben és remekül használható bármilyen ételbe. Csak arra kell figyelni majd az ételek készítésekor, hogy ez a paszta sok sót tartalmaz, így majd a sóval csínján kell bánni.
NEM PESTO!!!!!!!!!!!




120 g medvehagyma
15 g só
100 ml olaj


A medvehagymát nagyon alaposan, többszöri, váltott vízben megmostam, majd a napon megszárítottam. A késes aprítóba pakoltam (háromszoros mennyiséget csináltam ma), rámértem a sót és az olajat, majd összeaprítottam, olyan pépesre, amennyire csak lehetett. Alaposan kimosott üvegbe zártam és eltettem a hütöbe. Ott vár a sorára, akár 1 évig is kibírja.

6 Comments:

trinity said...

Pedig olyan, mint a pesto:)))Végülis csak vmi magocska hiányzik belőle...akkor az lenne.

Persze így is tökéletes és sokrétűbben lehet használni!!!

Limara said...

Épp most hozott a postás csomagot, egy kedves olvasóm küldött nekem 2 kiló medvehagymát :))

Ancsika said...

Marcsi, akkor nosza! :)

Kata said...

Még tegnap készítettem valami hasonlót, csak ahol olvastam, nem voltak pontos mennyiségek. Ennyi sót valószínűleg nem raktam bele...szerinted tegyek rá utólag? Mondjuk csak 2 kisüvegnyire futotta a készletemből...

Ancsika said...

Kata! sztem tegyél! De úgy, hogy vedd ki az egészet az üvegböl és nagyon alaposan keverd össze, majd töltsd vissza! :)

Kata said...

Köszi, holnap megcsinálom!