szerda, április 22, 2009

A világ legfinomabb fokhagymás kenyere

Megint úgy esett, hogy büvészkednem kellett valamit, hogy drága gyermekem egyen valamit vacsorára. A kedvenc ételei már kilöve, így valami újat kellett kitalálnom. A boltban kapható "MEGLE" fokhagymás kenyeret nagyon szereti, de most valami mást szerettem volna. Olyat, amilyet csak a Mami tud! Be is jött a cselem, mert élmény volt nézni, ahogy tömte magába, egyik szeletet, a másik után. Mondjuk ezen nem is csodálkoztam, mert valóban fantasztikus, igazi nyálcsorgatós volt addig is míg sült. Még a szomszéd kislány is kérdezte, hogy mit készítek, már átérzik a csodás illat az ö kertjükbe is. Aki kételkedik, próbálja ki! Összehasonlíthatatlan amint a fokhagymás olaj átitatja a kenyeret, karöltve a lágy krémsajttal. A koronát pedig a kenyér ropogása és a parmezán zamata teszi fel erre a gyors vacsorára.
Már azt is tudom, hogy holnap mivel kápráztatom el a csemetét! :)




francia kenyér
4-5 e.k. olivaolaj
8-10 gerezd duci fokhagyma
2 doboz krémsajt (pl. Philadephia)
1 t.k. oregano
1 t.k. bazsalikom
1 e.k. apróra vágott friss petrezselyem
örölt bors
reszelt parmezán

Az olajat felmelegítettem egy serpenyöben. 5-6 gerezd fokhagymát belenyomtam, de csak épp 1-2 percig pirítottam. Hozzákevertem a krémsajtot. A szemnek is gyönyörü, ahogy olvad a sajt a forró olivában. Az illatokról ne is beszéljünk! Rászórtam a füszereket, böven tekertem rá borsot is. Lehúztam a tüzröl és hozzáadtam még jó 2 maréknyi frissen reszelt parmezánt. Megkóstoltam, de nekem még hiányzott belöle fokhagyma, így további 3 gerezdet belenyomtam. A kenyeret kb. 2 ujjnyi vastagra szeleteltem és egy fóliával bélelt sütölapra pakoltam. Vastagon megkentem a szeleteket a fokhagymás sajtos olajjal. Szórtam még a tetejére kevés parmezánt és az elömelegített sütöben pár percig sütöttem, de nem szárítottam ki. Épp csak pirulni kezdett a teteje. Nem lehet betelni vele.

7 Comments:

lúdanyó said...

Ahogy olvasom, csorog a nyálam :)

trinity said...

Indulok vacsizni...mintha még éhes lennék:))))

Chef Viki said...

Enyim nyálam is :-) Micsoda illatfelhő lehetett!

Limara said...

Megyek reggelizni, miattad! :)))

Ízlésszindróma said...

én már reggeliztem, de nekem is csorog......:)))))

Garffyka said...

Ancsika, repülök az illatok szárnyán :-)
És pont tegnap gondoltam arra, néhány kilótól meg kellene szabadulni még nyár előt ... de ilyen ínycsiklandások olvastán hogyan?!!!

Unknown said...

Mindenképp kipróbálom!