kedd, március 31, 2009

Nyitány

Még nincs itt az igazi szezon, de már megjelentek az elsö hírnökök. Hamarosan robban a spárga szezon, amit megvallom öszintén, már alig várok. Töméntelen mennyiségü spárgát vagyok képes megenni. Szinte nem telik el nap, hogy ne ennénk valamilyen formában spárgát, ha elkezdödik a dömping. Ma sikerült nagyon szép, friss spárgát vennem és már napokkal ezelött láttam egy receptet, amit akkor elhatároztam, hogy biztosan ki fogok majd próbálni. Ma jött el az ideje. És újra bebizonyosodott, hogy bármilyen formában is készítem a spárgát, mindenhogy ízlik. Azért szánom ezt a receptet nyitánynak, mert remélehetöleg idén is sok finomságot fogok sütni-fözni spárgával.





fél kg friss spárga
sonka (tetszés szerint fött, vagy nyers)
leveles tészta
hollandi mártás


A spárga alsó, fás részeit levágtam, megtisztítottam, majd forró cukros-sós vízben 5 percig föztem. A levelestésztát vékonyra nyújtottam. Minden tészta csíkra sonkát fektettem, amit megkentem jó vastagaon hollandi mártással. Beletettem még 2-2 spárgát és feltekertem. Elömelegített sütöben 180°-on 10-15 perc alatt megsütöttem. Mennyei vacsora volt!

3 Comments:

Chef Viki said...

Nem mondod, hogy nálatok már spárga is van?

Tavaly kóstoltam először (bezony) és tetszik, tetszik!

Gyöngyi said...

Nagyon termékeny vagy, minden nap elkápráztatsz valami finomsággal! Ez igen:)

trinity said...

Nálunk május előtt nemigen van spárga:(
Most irigykedek:DDD
Nagyon szeretjük , a fiam kizárólag a zöldet, a kis gourmand:))
A gasztro.blog-gal ma valami gáz van:OO Nem jelent meg senki délután....