szerda, március 05, 2008

LEKVÁROS BUKTA és TÚRÓS BATYU



Épp ma gondolkodtam el azon, hogy az utóbbi napokban szinte csak kelt tésztákat sütök. Persze ma sem nekem jutott eszembe, hanem Anyukám siránkozott reggel, hogy ö már annyira enne lekváros buktát. Az igazat megvallva én nem annyira gebeszkedek a bukta után, talán a nagy hírü menza hagyott bennem kitörölhetetlen nyomokat. Sokan nagyon szerették azt a lekvárnak csúfolt vegyes gyümölcsízt, amit a 70-es években szinte minden süteménybe használtak. Gondolom ellenszenvem innen datálódik a bukta iránt. Ma már persze megeszem, de csak azt amiben illatos, szaftos házi lekvár folydogál.
Végülis gyorsan összedobtam a kelt tésztát és már ki is találtam, hogy egyik fele ízes lesz, a másik fele ahogy én inkább szeretem: túró tölteléket kap.
Íme a tészta:


30 dkg rétes liszt
30 dkg finim liszt
1 cs. szárított élesztö
1 kis kanál só
3 e.kanál cukor
1 tojás
1 tojás sárgája
10 dkg olvasztott vaj v. margarin
3-4 dl langyos tej


A hozzávalókat megdagasztottam (ma nem a géppel, mert nem volt annyi idöm), a kelesztö tálat felcsaptam a kályha tetejére. Jó fél óra múlva lisztezett deszkára borítottam, kinyújtottam és kettévettem a tésztát. Az egyik felét miután kb. 5x5 -ös négyzetekre vágtam megtöltöttem házi barack lekvárral, feltekertem és szorosan egymás mellé téve a kivajazott, kilisztezett tepsibe sorakoztattam. Majd tovább kelsztettem öket.
Míg a lekváros kelt, addig elkészítettem a túró tölteléket:


25 dkg túró (német)
1 cs. vaniliás cukor
3 evökanál cukor
1 púpos e.kanál vaniliás puding por


A tészta másik felét szintén négyzetekre vágtam és mindegyik közepére kis kanál segítségével túró halmokat tettem. Majd kis batyukká fogtam össze és vékonnyá sodor tészta csíkkal zártam össze a szájukat. (az ötletet Linbori oldaláról merítettem!)
A már újra megkelt tésztát tojással megkentem és elömelegített sütöben szép pirosra sütöttem.

Tálalás elött gazdagon meghintettem vaniliás porcukorral.



0 Comments: