kedd, március 18, 2008

Retro PACSNI



Margit 2 chatjén kóricáltam valamelyik este és ott találtam az elfeledett, de még mindíg imádott "pacsni" receptet. Óvodás koromban ölni tudtam volna érte. Nem telt el úgy nap, hogy ne ettem volna. Picit változtattam a talált recepten, de nekem így lett jó a tészta.


30 dkg liszt
0,8 dl tej
1 dkg élesztö
3 dkg cukor
10 dkg olvasztott vaj
pici só

Kevés cukros tejben megfuttatott élesztöböl a liszttel, a sóval, a cukorral tésztát dagasztunk és megkelesztjük. (kb fél óra)
Vékonyra nyújtjuk és 12-14 db téglalapot vágunk belöle. Sütölemezre fektetjük és a duplájára kelesztjük. Majd a kezünket olvasztott vajba mártva a kis téglalapokat a közepüktöl a szálük felé húzva 10-12 cm hosszú pacsni formájúra húzzuk. Forró sütöben pirosra sütjük.

3 Comments:

Ildike said...

Mian!!!Ilyet még nem is ettem,elfogom készíteni.

Unknown said...

Szia!

A forró sütő milyen hőfokot jelent?

A választ előre is köszönöm

Pékrend - hírlevélíró said...

Látogasson el a Magyar Pékek Fejedelmi Rendje honlapjára: www.pekrend.hu