péntek, március 14, 2008

Töltött fonott kalács




600 g liszt (fele-fele arányban használtam sima és réteslisztet)
1 cs. élesztö
250 ml langyos tej
100 g cukor
100 g vaj
2 tojás

töltelék: 150-200 g darált dió, vagy mogyoró
1/4 t.kanál fahéj
1-2 cs. vaniliás cukor
2 cl rum
1 tojás fehérje
ízlés szerint cukor

kenéshez: 1 tojás sárgája
pici tej

A tésztát a szokásos módon megdagasztottam, kelesztettem. Amíg kelt elkészítettem a tölteléket. Mindent összekevertem és és egy egész pici tejjel felmelegítettem, föztem, de nem túl sokáig; majd a habbá vert tojásfehérjét a végén hozzáadtam és hülni hagytam.
A megkelt tésztát 3 cipóvá formáltam és egyenként kinyújtottam kb. 30x60-as táglalappá. megkentem a töltelék 1/3-val és feltekertem. Mikor mind három kész volt a hagyományos módon megfontam, ügyelve arra, hogy a kezdésnél és a végénél jól összenyomkodni, hogy a töltelék ne follyon ki.
Sütöpapírral bélel tepsire fektettem és további 20-25 percig kelni hagytam. Megkentem a tojásárgája és tej keverékével és elömelegített sütöben pirosra sütöttem.
(villanysütö: 180°, Gáz: 3-as fokozat, légkeveréses: 160°)
Mindenképp javaslom a tüpróbát, hogy a belseje is kellöképpen átsüljön! Sütési idö cca. 45 perc

1 Comment:

Valéria said...

AAAAAncsi! Így el fogok hízni még jobban.......... pusszant a basszus hangú, beteg Vaaalcsi!