vasárnap, március 30, 2008

Stefánia szelet "Cordon bleu" krumpli köntösben




Receptes újságban találtam és már elsö olvasatra nagyon megtetszett. El is határoztam akkor frissiben, hogy én ezt hétvégén kipróbálom. Nem csalódtam, bár volt bennem félsz, hogy milyen lesz!? Kaptam a családtól a dícséretet rendesen és megállapítottuk, hogy ez az étel is fel fog kerülni a kedvencek közé!


1 közepes vöröshagyma
1 kg darálthús
pirosparika
2 tojás
3 e.kanál zsemlemorzsa
1 e.kanál mustár
só, bors
1/2 kg krumpli
2 vastag szelet fött sonka (180g)
4 vastag szelet sajt -pl. Gouda (300g)


A hagymát meghámozom, apró kockákra vágom. A darált húsból, 1 tojásból, a zsemlemorzsából és a füszerekböl a hagyományos módon fasírt húst készítek. Egy nagyobb tálcát meghintettem zsemlemorzsával és a húst "kinyújtottam" rajta; cca. 28x 30 cm nagyságúra. Ráfektettem a sajtot, majd a sonkát és a szélein kb. 2 cm-t kihagyva a hosszanti oldalon feltekertem, majd sütöpapírral bélelt tepsire fektettem. A krumplit meghámoztam, megmostam és a reszelö nagyobb lukú oldalán lereszeltem, sóztam és belekevertem 1 tojást. Ezt a krumplis masszát egyenletesen rátettem a húsra és rányomkodtam.
Jó tanács: nem toltam rögtön a sütöbe, hanem vártam egy 1/4 órát, közben a hús 2 oldalára papírtörlöt fektettem, hogy a krumpliból idöközben kicsordogáló lé ne üljön meg a tepsiben. Ezután elömelegített sütöben (villany:200°C/légkeveréses:175°C/gáz: 3 fokozat) cca. 1 órát sütöttem. 40 perc után, ha nagyon sülne a teteje, takarjuk le alufóliával.








0 Comments: