péntek, március 21, 2008

Osterbrot-Húsvéti kenyér (inkább kalács)




Amióta itt élek, azóta mindíg kerül az asztalra húsvéti kenyér. Hogy miért nevezik kenyérnek, azt sajnos nem tudom megmondnai, mert ez kalács!!! Édes kelt tészta.
A délutáni kávézásokkor, vagy reggeli után szoktuk fogyasztani. Eddig a péknél vettük, de már én sütöm.
500 g liszt
30 élesztö
1/4 l tej
100 g vaj
50 g cukor
1 tojás
1 csipet só
reszelt citrom héj
100 g örölt mogyoró v. mandula
100 g cukrozott citrom/narancs héj
300 g mazsola
3 e.kanál rum
A mazsolát és a citrom/narancs héjat beáztatom a rumba. A lisztet egy mély tálba szitálom, a közepébe egy mélyedést csinálok. Belemorzsolom az élesztöt és valamennyi langyos tejet öntök hozzá. Kb. 15 percig meleg helyen kelesztem. Hozzáadom a többi alapanyagot és megdagasztom a tésztát. A rumos dolgokat csak akkor teszem bele, amikor már teljesen kész a tészta. Ismét meleg helyre költöztetem és a duplájára kelesztem. Ekkor lisztezett deszkára borítom, átgyúrom és beleteszem egy kapcsos torta formába. Újra kelesztem, majd forró sütöben pirosra sütöm.
Amikor kihült cukormázzal és vágott mandula forgáccsal díszítem.

0 Comments: