szombat, február 02, 2008

KAKAÓS CSIGA - ahogy én készítem


Elöljáróban annyit, hogy idejét sem tudom mikor ettem utoljára kakaós csigát. Az ok igen egyszerü: itt nem lehet kapni. Van minden féle változat: diós, túrós, mákos, de kakaós az nincs.
Több fözös blogban is láttam, hogy házi tündér társaim sorozatban gyártják a finomságokat. Gondoltam egy merészet és elkészítettem a saját elgondolásom szerint. Persze ötleteket sok helyröl szereztem be elötte. Utólagos köszönet érte :)
60 dkg liszt
3 dkg élesztö
2 tojás sárgája
2 evökanál olaj
pici só
4 evökanál cukor
tej
vaj
margarin
5 evökanál kakaópor
6 evökanál porcukor
Az élesztöt hagyományos módon a cukros tejben felfuttatom, majd összedolgozom a liszttel, tojással, sóval és kellö mennyiségü langyos tejjel, valamint az olajjal. Közepes keménységü kelt tésztát készítek és langyos helyen kb. a duplájára kelesztem.
Lisztezett deszkán téglalap alakúra nyújtom, kb. ujjnyi vastagra. Felolvasztom a vajat és a margarint és a felét rákenem a tésztára. Erre szórom a cukoros kakaót. Felteketem és és nagyon éles késsel 1,5-2 cm-es szeletekre vágom.
Sütöpapírral bélelt sütölemezre fektetem a csigákat, kellö távolságra egymástól, hogy még legyen helyük kicsit terjeszkedni. Meglocsolom a vaj és margarin másik felével és további fél órát hagyom még öket pihenni.
Nem túl forró sütöbe teszem. Míg sülnek tejet melegítek, amiböl nem sajnálom a vaniliás cukrot.
Amikor már szép aranybarnák a csigák, mindegyiket meglocsolom a cukros tejjel és visszatolom gyorsan a sütöbe öket, további 4-5 percre.
Ha készre sültek újból meglocsolom öket a tejjel. Pár perc hülés után vastagon megszórom porcukorral.
Mennyei!!!! nem tudok betelni vele!!! :)

0 Comments: