vasárnap, február 10, 2008

Répa torta tiramusu krémmel








Férjem kedvence, bár eddig nem túl sokszor kényeztettem vele. Nekem dacára annak, hogy elég "szaftos" tésztája van; mindíg száraznak tünt. Arra gondoltam, hogy megtöltöm valamivel. Kaptam olyan tippet is, hogy sütés után sürün meg kell szúrkálni saslik tüvel, aztán fehér borral meglocsolni és csokimázzal bevonni; de ez valahogy számomra nem tünt túl szimpatikus megoldásnak. Aztán bevillant, hogy a tiramisu krémje egy viszonylag könnyü krém és mindenképp könnyü krém dukálna hozzá, mert maga a répás tészta elég tömény. Így ma kipróbáltam és igazán mondom, nagyon klasszul harmonizál vele. Mi sem mutatja ezt jobban, hogy alig van már a torta tálon belöle! :)

250 g vaj/puha, majd nem folyós
375 g cukor
3 tojás
500 g reszelt sárgarépa
1 t.kanál vaniliáscukor
625 g liszt
2 t.kanál sütöpor
2 t.kanál fahéj
1 t.kanál natron v. szódabikarbona
pici só
125 g dar. mogyoró v. mandula
250 ml tej


A vajat a cukorral habosra keverjük. A tojásokat, a répát és vaniliás cukrot szintén összekeverjük, majd a száraz hozzávalókat (liszt, sütöpor, fahéj, natron és a só) szintén. Ehhez hozzáadjuk a tejet és minden hozzávalót alaposan összekeverünk.
Legvégül a mogyorót, vagy mandulát.
A tésztát egy jól kizsírozott formába öntjük. (én szilikonosban sütöttem, mert könnyebb kivenni)
A sütöben középsö roston ca. 180°-on jó 40 percig sütjük. Mindenképp tüpróbát alkalmazni!!
Hülni hagyni, majd utána kettévágni és a tiramisunál alkalmazott krémmel ( tojás sárgája, porcukor és Mascarpone) megtölteni.
Tetejét fehérmázzal vontam be, de lehet bármi mással díszíteni.










0 Comments: