péntek, február 29, 2008

Hógolyók I. (csak felnötteknek!!!)




Isteni finom és nagyon egyszerü elkészíteni. Sajnos gyerköcös családoknál akadályba ütközik, mert jó sok alkohol van benne. De végülis nem baj, ha anyuka hajlandó az aprónépnek valami mást készíteni, hogy ök se maradjanak süti nélkül! :)


Az elsö változat tojáslikörös.


4 tojás
4 e.kanál meleg víz
150 g cukor
1 cs. vaniliás cukor
100 g liszt
100 étkezési keményítö
2 t.kanál sütöpor
3 pohár tejszín
3-4 karika ananász
2-2,5 dl tojáslikör
kókusz reszelék a forgatáshoz, vagy
reszelt fehér csokoládé


A tojásokat a meleg vízzel nagyon habosra keverem, majd hozzáadva a cukrot és a van.cukrot teljesen lazára, krémesre keverem tovább. Beleszitálom a liszt, a keményítö és a sütöpor elegyét. Egy sütöpapírral bélelt lapos tepsibe simítom a tésztát és elömelegített sütöben 175°-on 15 percig sütöm. Amikor kész, kiveszem, azon melegében lehúzom róla a sütöpapírt és egy nagyobb, mélyebb tálba egész apróra összemorzsolom a piskótát.Nagyon keményre felverem a tejszínt (használtam habfixet!)Az ananászt kb. fél cm-es apró kockákra vagdosom. A piskótát meglocsolom a tojáslikörrel. (én jó 2 dl-el öntöztem meg viszont aki intenzívebben szeretné érezni a tojáslikör ízét, az locsolhat többet is rá).
Ráöntöttem a felvert tejszínhabot és kézzel az egészt összekulimátyoltam. Fél öklömnyi golyókat formáztam és kókuszba hengergettem öket. Aki nem szereti a kókuszt (Puccos!) reszelt fehér csokiba is forgathatja. Hötöbe tenni és másnap fogyasztani! Jegyzem; én nem bírtam ki! :))))

0 Comments: