hétfő, február 04, 2008

Teljeskiörlésü 3 magvas kenyér

350 g teljes kiörlésü liszt
250 g fehérliszt
1 cs. élesztö
370 ml langyos víz
150 g mag (én tökmagot, napraforgót és fenyömagot használtam)
1 k.kanál só


A két féle lisztet összekeverem egy tálban, közepébe mélyedést készítek. Az élesztöt 5 e.kanál vízzel és kevés liszttel simára kavarom, letakarom és 15 percig meleg helyn állni hagyom.
A hozzávalókat összegyúrom, kidolgozom és szintén meleg helyen további 90 percet kelesztem.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán oválisra formálom, majd sütöpapírral bélelt sütölemezre fektetem és letakarva még 40 percet állni hagyom.
Elömelegített sütöben a középsö roston 10 percig 210°-on, majd 175°-on még 30-40 percig sütöm.

4 Comments:

margit2 said...

Nagyon szép ez a magos kenyered!... De az élesztő ugye porélesztŐ. Nálunk többféle mennyiségben van. 7, illetve 11 grammossat szoktam venni... Ez mekkora?

margit2

Ancsika said...

nem, nem porélesztö, ha nem friss és itt 42 g-os egy élesztö. Csak az a bajom vele, mármint a kenyérrel, hogy max. 2 napig lehet eltárolni, aztán megromlik :( Ergo: 1-2 napon belül el kell fogyasztani.

margit2 said...

Nálunk 50 grammos 1 csomag friss élesztő. Akkor készíts fél kilós kenyeret, és az elfogy hamarabb! :-)

margit2

szazala said...

A magvakat csak a tetejére szóród,vagy a tésztába is keversz belőlük?