csütörtök, június 25, 2009

Bécsi kenyér



750 g liszt
3 tk. só
1/2 cs. élesztö v. 1 cs. száraz
1/4 l melegvíz
200 ml tej


A hozzávalókat a géppel megdagasztottam, majd egy nagy gombócot formáztam belöle és újra dagasztottam, addig, míg a tészta hólyagokat nem képzett. Kelesztötálban duplájára kelesztettem, majd lisztezett deszkán átgyúrtam. Egy hosszúkás kenyérsütö formát kibéleltem sütöpapírral és megformázott kenyeret belehelyeztem. Letakartam és további 30 percig újrakelsztettem. Tetejét éles késsel több helyen bevágtam és vízzel bespricceltem. A sütöt elömelegítettem 200°-ra, alulra pedig egy edényben vizet tettem. 10 percig ezen a höfokon sütöttem a kenyeret, majd visszavettem a höt 160°-ra és további 35-40 perc alatt pirosra sütöttem.

10 Comments:

Wise Lady said...

Nagyon szép ez a kenyér. A tej hogyan módosítja az ízét?

Ancsika said...

Wise Lady! semmilyen ízt nem éreztem benne. Nagyon finom, lágy, foszlós kenyér lett. Azt el is felejtettem beleírni a receptbe, hogy kiválóan alkalmas ez a tészta zsemléhez is :)

Scofield said...

Te élt vasalsz a konyharuhába?:)

Ancsika said...

Ciki???? :)
Különben a kenyér a lényeg és nem a konyharuha :)))
Én meg egyáltalán nem vasalok, mert jó dolgom van. Anyukám vasal :)

Limara said...

Nagyon szép!:)) A tej lágyítja a bélzetét, attól lett olyan lágy! Miért bécsi kenyér a neve?

Ancsika said...

Marcsi, fogalmam sincs. Ez a neve :) így szólt a recept.

Garffyka said...

Jahaj, Ancsika, éppen elfogyott otthon a kenyér ... küldj, kérlek szépen, pár szeletkét :), a sarka is jöhet, nagyon klassz ropogósnak látszi :)

erős ildikó said...

Milyen mutatós lett! Biztos nagyon finom is!

Ancsika said...

Garffyka! sajna már egy árva csücsök sincs. Ugyanis napokkal ezelött sült, csak most tettem fel.

Napamátka,volt! :)

trinity said...

Nagyon szép kenyér lett!!!