hétfő, június 08, 2009

Eperszüret

Szóval, mint már említettem pénteken reggel felkerekedtünk epret szedni. Hát!!!! el sem tudom mondani, hogy milyen fantasztikus volt. Még senki nem nyúlt hozzá, kaptunk egy teljesen szüz területet. Hihetetlen nagy eprek voltak és mézédesek. Azt sem tudtam, hogy most akkor szedjem az epret, vagy gyüjtsem a kosárkámba!? Próbáltam a kettöt egyszerre csinálni. Szóval, akkorák az eprek, mint egy nagyobb tyúktojás. A legnagyobb példány amit lemértem 75 g-os volt. Azért ez nem semmi! Végülis 15 kg-ot szedtünk. Itthon pedig beindult a feldolgozás. Ugyan csak részletekeben tudtam csinálni, de minden elkészült. A cukorral is spórolósabban tudtam bánni, mert nagyon magas volt a cukortartalma. Tényleg olyan ízü volt natúr, mintha le lett volna cukrozva. Készült dzsem, szörp, eper nyersen eltéve és még a rumtopfot is elkezdtem vele.


8 Comments:

trinity said...

Ügyes vagy! Én holnapra rendeltem 10 kg-ot...Nálunk csak dzsem lesz, már olcsóbb nem lesz, sajna....De ez nagyon -nagyon fogy:)))

Brigitta said...

Ezt nevezem! A munkát,és a minőséget is értem ez alatt!Gyönyörűek! Én is 30 üveg lekvárt tettem el,és alig tettem cukrot bele,az is nagyon finom,és én jobban szeretem,ha érzem a gyümölcs eredeti ízét is!
A szörpre kiváncsi lehetek?Hogyan készíted?

Ancsika said...

Trinity! Köszi! :) Jó munkát hozzá; majd gondolok rád! :)

Brigi! Postolok folyamtosan, próbálom magam utólérni. Természetesen felteszem a szörpit is! :)

Kata said...

Kicsit irigy vagyok...olyan guszta a fényképen, idáig érzem az illatát...

lúdanyó said...

Gyönyörűek lettek a képek! Szinte érezni az ízeket is :)

erős ildikó said...

Nem is kicsit irigykedem!:) Régebben mi is mentünk nagyobb adagokért a főváros széli Erdbeerlandokba (ha jól írom), de mióta Budafokra költöztem, ez elmarad.
Viszont a nomádportán most érik az eper, párom már rakja is be (csak nem üvegekbe, hanem a pocakjába...:)

duende said...

Nálatok is csak beért! :) Nagyon szép darabok. Nálunk is még van, de már eléggé a végén járunk az eperszezonnak.

Garffyka said...

Ezek gyönyörűségesek! Eszméletlen sokat dolgozhattál 15 kg eperrel, de biztos megérte, sokat felsoroltál, mi minden készült belőle. Az eperszörp receptjére én is kíváncsi lennék és arra a rumosra is.