szombat, június 27, 2009

Málna mascarpone

Rengeteget törtem a fejem, hogy milyen édességeket készítsek a málnából. Zavarban voltam, mert a böség zavarával küszködtem. Tudniillik, megszállottan vásárolom a gasztro-újságokat, tetemes szakácskönyv gyüjteményem van és ráadásképp itt a net. A málna pedig a kedvenc gyümölcsöm, így már jó elöre rengeteg receptet félretettem, elmentettem, hogy amikor végre a kezeim közé kaparintom a hön áhított gyümölcsöt legyen miböl válogatnom. Megjegyzem, rendesen kiszúrtam magammal, mert mindent egyszerüen képtelenség megcsinálni. Így csak a legkedvesebbeket és legizgalmasabbakra kerítettem sort. Annyira belefeledkeztem a málnázásba, hogy rámszóltak, hogy jó lenne, ha elhagynám végre a konyhát, mert délután 5 óra van! Fejet hajtottam az általános akarat elött. Ám ekkor megszólalt a telefon. Szomszédasszonyom hívott, hogy kell-e ribizli, mert ö bizony nem kínlódik vele és rengeteg van a kertben. Mit gondoltok, mit válaszoltam????




400 g málna
1/2 citrom leve és reszelt héjja
2 tojás sárgája
50 g cukor
250 g Mascarpone
75 g natúr joghurt
200 g Cantuccini (olasz mandulás keksz)
2 e.k. mandulaforgács


A málna felét meglocsoltam a citromlével és ráreszeltem a citrom héjját is, majd pürrésítettem. A tojás sárgákat a cukorral habosra kevertem (vigyázat! a tojásokra ilyenkor nagyon vigyázni; csak megbízható helyröl, friss tojást használjunk!) A mascarponét a joghurttal kikevertem. A recept nem írja, de én ebbe is tettem egy kevés porcukrot, mert a család nem igazán savanyú párti. De el is hagyható! Hozzákevertem a málnapürét, majd lassan, adagonként a tojásos cukorhoz kevertem. Egy laposabb formát kiraktam a mandulás keksszel, a krémet szépen elsimítottam rajta. Min. 5 órát kell a hütöben pihennie, hogy a kekszek megpuhuljanak. Tálalás elött száraz serpenyöben megpirítottam a mandulát. A krém tetejét a félretett málna szemekkel, a mandulával és citromfü levélkékkel díszítettem.


20 Comments:

Scofield said...

megértem most már, hogy ennyire csendben voltál egész nap:) idevele...

Wise Lady said...

Hű de finom lehet!
Gyönyörű a fotód, nagyon ott van.
Én ma végigjártam a piacot és összvissz 1 kg málnát találtam. Nem sikerült nagy tételben vennem.
:(((

Andi/cuki said...

Nagyon jól néz ki!

Limara said...

Kicsit sem szeretsz minket? Kínzol itt nap mint nap a látvánnyal, de hol a kóstoló? :))Gyönyörű!

szepyke said...

Hu, mekkora mákom van, hogy nem szeretem a málnát...
:DDD

erős ildikó said...

De csodás! Annyira szép és finom (is lehet!)

Chef Viki said...

Kérek szépen :-))

Továbbra is fenntartom, hogy irigy-irigy :-D

lúdanyó said...

Ti csak édességen éltek? :) Semmi saláta, zöldség? Mi lesz így velünk? :))

murok marci said...

ancsi,
mikor jössz errefelé? megmutathatnád, hogyan készíted ezeket a csodás fotókat. én cserébe megajándékoználak néhány saláta-recepttel;-)

trinity said...

Ebbe már belehalok:))))Nem tudom elviselni, hogy nem kapok!!!!!!!!!!!!

Unknown said...

Gyönyörű a fotó, nagyon guszta az étel, mint mindig. De tessék hallgatni a családra is, egy kicsit pihenni is kellene! ♥

Kata said...

Már nem tudok új dicséretet kitalálni, csak sóhajtozok itt a gép előtt. Nálunk csak egy abszolút nem fotogén babapiskótás málnás édesség volt, ez pedig!!!!:))

Anyucika said...

Szia Ancsika!!!Nagyon örülök hogy a rendszeres olvasók táborában köszönthetlek.Nagyon tetszik a Blogod,és a receptek is.A képekről már nem is beszélve.Gyakran szoktam nézelődni,és ötletet meriteni belőlük. Köszönöm!!!!

Méhn Niki said...

Ájjájjj, ez nagyon guszta!! Mint mindíg, csorog a nyálam... :)

Garffyka said...

Na, szóval ez az a gasztro-kínzás, amit minden nemzetközi konyhai egyezmény tilt ... Ancsi, elhaló hangon sóhajtozom a monitor előtt ... :D

Pityu said...

Kedves Ancsika!

Sehol máshol nem találtam kontakt lehetőséget, így kénytelen vagyok megjegyzésként írni. Egy technikai kérésem lenne. A volt-barátnőm rendszeres olvasója volt a blogodnak, csak mivel neki régi gépe van, így azon nem tud betöltődni a blogod, ezért mindig az enyémen nézte. Most már nincs erre lehetősége:( ezért meg szeretnélek kérni, hogy ha lehet, akkor a kezdőlapon lehetőleg kevesebb bejegyzés (max fele ennyi) jelenjen meg, hogy az ő gépén is legyen esély megnyitni. :)

Gyöngyi said...

Nagyon jól néz ki.. de már megint csak nézem..

Gyöngyi said...

Nagyon jól néz ki.. de már megint csak nézem..

Gyöngyi said...

Nagyon jól néz ki.. de már megint csak nézem..

vnjudit said...

Mianka utálok idejárni, mert ilyen isteni kajákat és képeket az életben nem tudok készíteni :(:((:
Na viccet félretéve: egyik kedvenc gasztroblogom :)
Van nekem is egy isteni málnatortám, tudom, nekem nincs olyan guszta képem, mert nem tudok, de sztem szeretni fogjátok, ha megcsinálod.
Pussz Jucus