hétfő, június 08, 2009

Tejszínes túró(sajt) torta

Az én drága, egyetlen kisfiam kedvére nagyon nehéz tenni. Már ami a süteményeket, tortákat illeti. Már jó elöre próbáltam faggatni, hogy akkor milyen tortát is szeretne. Nehezen tudott dönteni, mert csokis, vagy akár gyümölcsös szóba sem jöhet. A kedvence a túró torta - az itteni, német fajta. Végülis nincs azzal semmi baj, de nem igazán dekoratív és díszíteni sem lehet valami szépen. Így esett a választás a tejszínes változatra, ami jó választásnak bizonyult: szép is lett és az utolsó morzsáig elfogyott.





6 tojásból piskóta
1 kg túró (Lidl-s)
120 g porcukor
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
600 g tejszín
van. cukor, vagy van.kivonat
8 lap zselatin



A tortát mindenképp elöz nap kell elkészíteni, hogy a krém kellöképpen meg tudjon dermedni!

A szokásos módon 6 tojásból piskótát sütöttem, teljesen kihütöttem, majd félbevágtam a lapot. Az alsó lapot torta tálra tettem, köré pedig szorosan ráigazítottam egy torta karikát. A következö krémmel töltöttem meg:
Beáztattam a zselatint. Lehütöttem a tálat, amiben a tejszínt fel akartam verni. A túrót, a cukrot, a vaniliát, a citrom héjat és levet simára kevertem. A hideg tejszínt a lehütött tálban kemény habbá vertem. A zselatint egy kissé felmelegítettem, csak addig, míg felolvadt. 1-2 kanál túrót adtam hozzá és csomómentesen elkevertem, majd a túrós krémhez adtam és kézi habverövel simára dolgoztam. Nagyon óvatosan beleforgattam a tejszínt a túróba. Ezt a krémet belesimítottam az elökészített torta karikába és a tetejére igazítottam a piskóta tetejét. Gyengéden megnyomkodtam, hogy egyenletesen simuljon a krém a helyére. Másnapig hideg helyre tettem. Tálalás elött óvatosan eltávolítottam a torta karikát, a tetejét vastagon megszórtam porcukorral és feldíszítettem.


11 Comments:

trinity said...

Nekem abban a sorrendben jöhet, ahogy felsoroltad:)))
De ezt sem fogom eltolni magam elől...Gyönyörű és nagggyon finom lehetett!

Scofield said...

én a hetedikre a helyi cukrász sütő szövetkezet csokitortáját kaptam, jó sok kakaóskrémmel és marcipán törpével meg egy gombával. Ráadásul el kellett cipelni a fényképészhez és ott mosolyogni vele. Igaz ez a hetvenes évek közepe még....

Ancsika said...

Trinity! Már elfogyott! de, ha kijösz hozzám, ebben a sorrendben fogom Neked elkészíteni :)))

Scofield! Grrrrr! Hát, bizony, abban az idöben az ilyen torták vitték a pálmát. Azért azt a fotót szívesen megnézném :))))))

Vegavarázs said...

Hű, ez gyönyörű, az embernek kedve lenne beleharapni :-)

Scofield said...

mian egyenfotó volt. fehér ing, asztalon a torta a gyertyával, sztk keretes szemüveg és gomba frizura gondolom házilag nyirva.

Garffyka said...

Mian, Maxodnak boldog ezúton is boldog születésnapot :D A torta nagyon guszta. Mi az apropója a motorosnak a tetején?

Scofield, a párom gyerekként minden szülinapjára csokitortát kapott, pedig nem is szereti, de a szülei és a rokonok annyira örültek a tortának, nem volt szíve megmondani nekik, hogy ő inkább valami más tortát szeretne ...

Ancsika said...

Garffyka! nincs apropója a motorosnak, bár a Papa nagy motoros. Max viszont jármü megszállott, mint minden fiú :) Praktikus okokból vettem a motort, mert ez stabilan állt! :)

Kata said...

De rég készült nálunk túrótorta! Meg is kívántam nagyon:)

trinity said...

Ancsi,
most indulok:)))Kieszlek a vagyonodból és úgy gurulok haza:))))

Scofield,
akkor nagyjából egyidősek lehetünk:)

Garffyka,
párod azóta rá sem néz a csokira szerintem...

Unknown said...

Gyönyörű! Biztos ki fogom próbálni. Ahogy az írásodból kiveszem: frissítő, nyári íz. Még nem próbáltam túró tortát készíteni, de most megnyílt nálunk is a Lidl, így kapok olyan túrót amit írtál. Köszi a receptet!

Chef Viki said...

Ahogy már korábban is írtam Ancsika, ez a torta egyenesen a szerető anyai szívedből pottyant ki :-)) Annyira gyönyörű, szeretettel készített!