vasárnap, június 21, 2009

Diós-vörösáfonyás semmifreddo

Már épp telezokogtam a párnámat, miután Dolce Vita oldalán megláttam az e havi Nök Lapja Konyhájában megjelenö fagyi fotókat, de a receptekhez sajnos nem jutottam hozzá. Maradt csak a nyálcsorgatás. És akkor......
megérkezett a postás. Csongi barátnöm megneszelte, hogy bizony én repesnék az örömtöl, ha birtokolhatnék egy ilyen újságot. Gyorsan feladott nekem egyet, hatalmas meglepetést szerezve vele. Mindegyik fagyis recept nagyon tetszik, de elsöként erre esett a választásom. Mondhatom, megint csak jól döntöttem, mert mennyei. Egy kicsit feljavítottam, mert eredeti formában nem volt benne sem piskóta, sem rum. Gondoltam biztosan nem fog töle elromlani. Bizton állítom, mesés lett.




20 dkg tisztított dió

3 tojás
1/2 l tej
10 dkg cukor
10 dkg vörösáfonya
csipet só
1 vaniliarúd
4-5 db babapiskóta
1 löttyintés rum


A cukrot habosra kevertem a tojássárgákkal, majd hozzáadtam 4,5 dl tejet és a vaniliarúd gondosan kikapargatott magocskáit. Vízgöz fölött, folyamatosan kevergetve besürítettem. A diót a maradék tejjel pürésítettem ( az eredeti receptben az áll, hogy botmixerrel. Nekem ez nem sikerült, így a mindent daraboló szuper gépemet kaptam elö). A diót és az apróra vágott áfonyát a krémhez adtam és teljesen kihütöttem. Közben a tojásfehérjékböl pici sóval kemény habot vertem, majd óvatosan összeforgattam a diós krémmel. A babapiskótát apróbb kockákra vágtam és egy lötty rum társaságában ezt is elkevertem a habban. Fagyis dobozba kanalaztam és betettem a mélyhütöbe. 3 és fél óra elteltével már nem bírtam magammal és szervíroztam. Nem is kellett pihentetni, mert pihentetés nélkül elpárolgott. Nem tesz neki jót a szobahömérséklet! :)


15 Comments:

murok marci said...

ancsi! most komolyan kell pár szót váltanom veled. ugye nem akarod, hogy nyár végéig 5-10 kg-ot hízzak?? na. akkor légyszives közölj néhány kalóriamentes saláta-receptet;-)

Scofield said...

morfológiai szerkezetét tekintve érdekes, de az összetétele alapján összeszaladt a nyál a számban.

Dolce Vita said...

Ha szólsz, elküldtem volna a kiszemelt recepteket!

Ancsika said...

Noki! Holnaptól csak joghurtot fogok enni, salátával! Posztolni még tudok egy párat, mert van még a tarsolyomban! :) Aztán egy darabig vége!

Ancsika said...

Dolce Vita! Szóltam! :)

Mónika said...

Elképesztően csábító! A dió a gyengém.:)

Gesztenye receptjei said...

MIan!

De jó, hogy ezt csak most láttam meg :-)))

trinity said...

Ancsi,
lehet, hogy valaki közülünk esetleg kulcsra zárja a konyhádat,és jó messzire elhajítja ha így folytatod:)))))
Nagyon finom lehetett-aszalt az áfonya, ugye????

Ancsika said...

Trinity! OK! :)))
Igen, aszalt.

Méhn Niki said...

Hmm, biztos vagyok benne hogy nagyon finom!! Imádom az áfonyát... :)

Chef Viki said...

Banyek, ez valami überbrutál! Annyira ügyes vagy!!!

Karulino said...

NAgyon jól hangzik, és nagyon jól is néz ki. Így ebéd után jól esne egy adag belőle.

erős ildikó said...

Áfonya?! Isteni desszert!

Dolce Vita said...

Amíg a lap kapható nem hiszem, hogy örülnének neki, ha a recepteket felteszem a blogra (nem tudom, nem beszéltünk erről, de logikusan így gondolom) mailben tudok ilyenkor küldeni

Ancsika said...

Dolce Vita! értem! észben fogom tartani és legközelebb élek vele! Köszi! :)