hétfő, június 15, 2009

Pórélabdácskák

Azt nem mondom, hogy nem egy pepecselös kaja, de megéri a fáradozást. Már annak, aki szereti a hagymát. Én speciel nagyon. Egy jó hús zsíros kenyeret, friss újhagymával nem adnék semmiért. De nagyon szeretem a rántott hagymakarikát is. Így nem kétséges, hogy a hagyma kistestvére, a póre is kedvenc. Ma este végre rászántam magam és megsütöttem. Príma vacsora. Csak egy baja van: nem lehet abbahagyni!



500 g póré
2 e.k. olivaolaj
5-6 e.k. zöldségleves
20 g vaj
20 g liszt
150 ml tej
1 tojás
liszt
zsemlemorzsa
petrezselyem a díszítéshez

A pórét megtisztítottam, nagyon alaposan megmostam és szeletekre vágtam. 2 e.k. olajat hevítettem egy serpenyöben és kb. 5 percig pároltam rajta a hagymát. Hozzáadtam a zöldséglevest és további 15-20 percig lassú tüzön dinszteltem.
A vajat felmelegítettem egy kisebb lábasban és a lisztet arany színüre pirítottam rajta, majd kézi habverövel folyamatosan keverve hozzáadtam a tejet. Azaz, besamellt készítettem. Folytonos kevergetés mellett 6-8 percig föztem. Közben füszereztem sóval, borssal és szerecsendióval. A párolt pórét összekevertem a besamellel és teljesen kihütöttem. A masszából diónyi golyókat formáltam, majd a szokásos módon, lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába paníroztam. Serpenyöben olajat melegítettem és kisütöttem a labdácskákat, amiket papírtörlöre szedtem, hogy a felesleges olajat leitassam róla. Tálalás elött megszórtam apróra vágott petrezselyemmel.

12 Comments:

Tündér said...

Ezek a labdácskák nagyon bejönnek! Guríthatnál ide párat:)

trinity said...

Ha gurul, akkor az ajtót nyitom ki, nem az ablakot:))
Várom,mert nagyon tetszik!!!

szepyke said...

Imádom a hagymát! És teljesen igazat adok abban, hogy egy jó zsíroskenyér-hagymávalt ki nem hagynék! :D

Gyöngyi said...

Tényleg macerásnak tűnik, de biztos nagyon finom lehet:) Erre is guríthatsz párat:)

trinity said...

Időközben eszembe jutott...Ezeket az ételeket a fősulin "ropogósnak" neveztük, és annyi változata van-hihetetlen finomak!!!

Ancsika said...

Gurítani sajna már nem tudok, mert mind befaltuk! :)

Edit (Esc) said...

Ez nagyon tetszik!
Biztos kiprobalom, de be is inditotta a fantaziamat!

Chef Viki said...

Bingó: ezek voltak a ropogósok, bizony! Besamel alap, bele jelleget adó anyag, bundáz, kisüt!

Ez valami isteni fini lehet!!

Chef Viki said...

Ja! És tudod, milyen jó volt Prágában a sült húsos-hagymás zsír :-))

Ancsika said...

Edit! Mesélsz???? :))

Viki! Nem tudom, de elképzelem! :)))

Kata said...

Ez a poszt majdnem kimaradt nekem, pedig az ilyen labdákat imádjuk...póréval isteni lehetett!

erős ildikó said...

Ezeket nagyon szeretjük! Bármilyen zöldséges-bundázott fogást. Dupla adagot kérek!:)