péntek, június 19, 2009

Hideg epres rétes

Sok évvel ezelött gyakori vendég voltam a Mátyás pincében. Ennek az az egyedüli magyarázata, hogy ott készítették a világ legfinomabb hideg epres rétesét. Azért nem azt mondom, hogy mindennap megfurdultam ott, de havonta 2x, 3x biztosan. Az ismerös föpincér már tudta, hogy érkezünk és amint beléptünk az ajtón, már adta is a rendelést a konyhának: "Epres rétes rendel!" Most ezt a régi, ám nem feledett ízt próbáltam reprodukálni, kisebb-nagyobb változtatással. Sajnos igazi réteslaphoz itt nem jutok hozzá, csak a kapható, inkább leveles tésztához hajazó tésztából készítettem. Az összképen és ízvilágon mit sem változtatott, nagyon finom lett. Szüksége van az embernek néha egy kis nosztalgiára.



2 cs. réteslap
500 g eper
500 g Mascarpone
300 g tejszín
150 g porcukor
1 cs. habfixáló
fél rúd vanilia
pár csepp narancsvirágvíz


A lapokat kb. 10x10 cm-es négyzetekre vágtam és 180°-os elömelegített sütöben megsütöttem.
A Mascarponét a porcukorral, a vaniliarúd kikapart belsejével és pár csepp narancsvirágvízzel ( az illat kedvéért) habosra kavartam. A tejszínt a habfixálóval kemény habbá vertem, majd óvatosan beleforgattam a Mascarponés krémbe. Végül következett a megmosott és feldarabolt eper. A teljesen kihült lapokat megtöltöttem, tetejére friss epret halmoztam, megszórtam porcukorral és menta levélkékkel díszítettem. Fogyasztás elött 1 órát hideg helyen töltöttek.




19 Comments:

Chef Viki said...

Ancsikám, Ti aztán tudtok élni :-DD Meseszép ez a desszert!

Wise Lady said...

Atyaúristen, elég már! Lécci főzzél tökfőzeléket, nem bírom ezt a látványt :)))

Tündér said...

Ancsi! Csak nyelek és nyelek....nagyon guszta és nagyon szép!

Unknown said...

Fantasztikusan finom lehet! Én is csak nyelek nagyokat :)

Mónika said...

Gyönyörű! :)

Limara said...

Nincs neked szíved?? :))) csak egy kis kóstolót! Légyszí...!:))

Scofield said...

hmmm, tőled mit is várhatna az ember kétnapi hallgatás után:)

Ancsika said...

Szép sorjában eljöttök hozzám látogatóba és ígérem ilyeneket fogok tálalni :)
Vagy tartsuk nálam a következö GBT-t??? :) Én benne vagyok!!!

Garffyka said...

Nagyon nagyon szép és olyan csábítóóóó! :D Szuper dolgok kerülnek ki a kezeid alól :)

trinity said...

Nekem is ez volt az első gondolatom: Te aztán tudsz élni, Ancsikám!!!

Én is azt mondom: holnaptól csak darás tésztát és sóskát főzhetsz-üresen!!!Semmi kecmec!

Ugyanis tönkre teszel:ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
itt halok meg, ha nem kaphatok!!

murok marci said...

wow! ancsi, ez aztán tényleg istenien néz ki. miért pont tegnap kellett eldöntenem, hogy mßarpedig igenis kevesebb kalóriát fogyasztok, ami le nem megyek xx kg-ra???!

Ancsika said...

Hát, lányok én is elhatároztam, hogy bizony befejezem a sütést, mert lassan a házat is kihízom! De hétvégén még sütök. Majd hétfötöl! :)))

Ancsika said...

Trinity! és akkor mit fogok posztolni??? :) Isti-bizi, fözök darástésztát és felteszem! Utána a kutya sem fog a blogom felé nézni :))))

Scofield said...

megjegyzem, fiuk is olvasnak:)

Ancsika said...

Bocsi! :)) Lányok és Scofield!!! :)

Gyöngyi said...

Ez igen.. nyalogatom a szám szélét...

Gyöngyi said...

Ancsika, melyik hétfőtő??:)))

trinity said...

Ááááááááá, Ancsi,
szerintem Te a darástésztát is képes lennél úgy tálalni, hogy az fantasztikus lenne!!!

erős ildikó said...

Igen, én is azt mondom: nagyon tudtok élni! Ez így helyes, szívesen ennék egy nagy adagot belőle, de gondolom, már régen elfogyott!:(