szombat, június 20, 2009

Szélesmetélt kapros tengerilazaccal

Mára hál Istennek egyre inkább beférközött a köztudatba az Omega zsírsavak jótékony hatása. Azt is lehetne mondani, hogy unalomig ismétlik, hogy nagyon sok halételt kell/kéne fogyasztani, hogy megfelelö mennyiségü hasznos vitaminhoz jusson a szervezetünk. De ezt nem elég elégszer mondani, mert bizony tényleg kevés halacska kerül az asztalra. Mondjuk a pl. a japánokhoz képest. Én is nagyon igyekszem, ezért legalább egyszer hetente hal van ebédre. Kisfiamnak,- aki erösen hyperaktivitás jeleit mutatja- pedig nagy szüksége van az Omega zsírsavakra.
Azon vagyok, hogy változatos halételeket készítsek, így ma erre a picit gyümölcsös ízü, ámbár mégis dominánsan kapros-halas tésztát kínáltam ebédre.



400 g szélesmetélt
só, pici olaj
400 g tengeri lazacfilé
4 salottahagyma
1 cs. kapor
2 e.k. olivaolaj
200 ml narancslé
100 ml tejszín
só, bors
1/2 t.k. kurkuma


A szélesmetéltet böséges, sós, picit olajos vízben megföztem. Közben az apróra vágott hagymát üvegesre pároltam. Hozzáöntöttem a narancslevet és a tejszínt és összeforraltam. A halfiléket megmostam, papírtörlövel leszárogattam, majd falatnyi darabkákra vágtam és kb. 5 percig pároltam a narancsos-tejszínes szószban. Sóztam, borsoztam és kurkumát is adtam hozzá. legvégül az apróra metélt kaprot tettem bele. Az idöközben kifött tésztát leszürtem és a halas raguhoz kevertem. Kaporral díszítettem.



10 Comments:

Chef Viki said...

Narancslé! Mekkora király ötlet!

Imádjuk a lazacot :-)

Max-nak korlátozd a cukorfogyasztását, attól is lehet a gyerkőc hyper. Illetve mutathat olyan tüneteket!

Piszke said...

Sajnos a hallal kapcsolatban azt viszont elfelejtik, hogy az omega-3 zsírsav erősen hőérzékeny, azaz, hacsak nem majdnem nyers halat eszünk (ld.japánok), kevés esélyünk van hallal bevinni a szervezetbe :(
de itt a lazacnak még volt esélye!

Ancsika said...

Viki! Tudom! :) Próbálom is visszaszorítani, de megörül a cukorért! Persze, mert attól pörög! :) Most adok neki plusz Omegákat, kapszulában. Meg Magnesuimot ´s Zinket.

Nagyon klassz a narancslétöl! próbáld ki!!! :)

Ancsika said...

Piszke, tudom! Csak az a baj, hogy komoly averzióim vannak a szusival. Még sosem mertem megkóstolni. Bármit megeszem, csak ne nyers hal legyen! :)

Gesztenye receptjei said...

Ezt nálunk a párom nagyon szeretné, d én meg a halfélék távol állnak egymástól, így nem is készítek.
Most megyek megnézem mit készítettél, mióta nem jártam itt :-))
gesztenye

Scofield said...

alakul ez:) mármint a csökkentett szénhidrát :)

Ancsika said...

Scofield! elkiabáltad! :))) most posztoltam!!!!

Scofield said...

látom:) korai volt a lelkesedésem:)

trinity said...

Ezt imádom!(imádnám nálad:))) )

Szusihoz még nem volt szerencsém, de kicsit tartok tőle.
Csak ott merném megenni, ahol előtte fél órával halászták....

De akkor még ott van mindig néhány mérgező fajta, arra gondolok, ha egyes részeit nem hozzáértő módon távolítják el, abba bizony el lehet patkolni...No meg a hepatitis-t is el lehet kapni nyers tengeri élőlényektől. Na , ezért félek.....

erős ildikó said...

Nagyon a mi ízlésünkre szabott, noha még sosem csináltam ilyet. De isteni kompozíció, minden elemét külön-külön is szeretem!