kedd, június 02, 2009

Bodza limonádé

Nagyon nehezen vártam már ki, hogy végre nálunk is kinyíljon a bodza. De türelem bodzát terem! Tegnapelött már el tudtam menni bodzavirágot szedni. Találtam egy nagyon kellemes helyet, nagyon távol minden úttól, kipufogógáztól. Felkerekedtünk és egy kellemes kirándulással egybeköttöttük a bodzavirág szedést. Szedtünk is egy kosárra valót. Legelöször a leggyorsabbat, bodza limonádét készítettem. Tegnap a vendégeket már sk. limóval kínálhattam meg. A legnagyobb dícséret volt, hogy "ilyen finom bodzás italt még életükben nem ittak". Kell ennél több? Bizony, hogy nem! Elégedetten, hátra dölve a napernyö alatt kortyolgattuk a hüs és fantasztikusan aromás hüsítöt.




6-8 bodzavirág
3 l víz
2 nagy kanál méz
150-200 g cukor
2 citrom
1 lime


A virág ernyöket folyóvíz alatt lemostam, de nem áztattam, hogy az értékes virágpor megmaradjon! (ezért érdemes forgalomtól távolesö helyen szedni a virágot, mert garantáltan tiszta!) Kimértem a vizet, beletettem a mézet és a cukrot. Teljesen elkevertem, hogy tökéletesen elolvadjon mindkettö. A citromokat alaposan megmostam és karikákra vágva a vízbe tettem. A legvégén az üvegbe kerültek a virágok. Mindent alaposan lenyomkodtam és hideg helyre tettem. Érdemes min. 24 órát állni hagyni. Másnap leszürtem, poharakba töltöttem. Jégkockával és citromkarikákkal kínáltam.

7 Comments:

trinity said...

A fotód is eszméletlen lett megint-meginnám:)))

Garffyka said...

Napernyő, bodzalimonádé ... szóval ezért volt nálunk fagyoskodás a hétvégén, mert a napocska nálatok ragadt ... egy pohár bodzaitalra :D

duende said...

Nálunk már csak itt-ott van egy-egy későn nyíló virág! De van bodzaszörpünk! :))

Chef Viki said...

Ancsikám, a fotó mestermunka!

Ma szűröm le a bodzaszörpikémet :-)

Scofield said...

nem tudom merre vagy , de tegnap köln fölött eszembe jutottál:)

Ancsika said...

Scofield! na onnan még egy kicsit távolabb! Nürnberg! :)

erős ildikó said...

Csodaszép ez a zöldre hangolt kép (s persze az itóka is jöhet!:)