csütörtök, június 04, 2009

Csokoládés pillangó muffin

Egyszerüen nem bírom ki sütés nélkül!!! Ki érti ezt? Ma nem is akartam süteményt készíteni, de egyrészröl megígértem Garffykának, hogy legközelebb olyat fogok sütni, aminek szárnya van és odareptetem hozzá! Így Garffykám ezek a muffinok most Neked is készültek! Másrészröl pedig kell valami nasi délutánra. Én így vezetem le a feszültséget és szépen lassan bálnányira fogok hízni. Kell nekem állandóan szakácskönyveket venni.



100 g puha vaj
100 g cukor
250 g liszt
2 1/2 t.k. sütöpor
2 tojás (L)
2 e.k. kakaópor
25 g jó minöségü étcsokoládé
porcukor a szóráshoz

a krém:
75 g puha vaj
170 g porcukor
25 g jó minöségü étcsokoládé


A szokásos módon a sütöt 180°-ra elömelegítem, majd kibélelem a muffinsütöt a papírkapszlikkal.
A vajat, cukrot, lisztet, sütöport és a kakaóport egy tálban habosra keverem. Legvégül a felolvasztott csokoládét is hozzákeverem. A tésztát elosztom a kapszlikban. Kb. 15 percig sütöm; addig, míg az ujjammal megnyomom és a tészta kicsit "visszarúg". Innen lehet tudni, hogy már megsült. Kiveszem a sütöböl, 2 percig pihentetem, majd rácsra teszem és hagyom teljesen kihülni.
Közben elkészítem a krémet: a vajat teljesen habosra keverem a robottal, majd hozzászitálom a porcukrot és fényesre keverem. A felolvasztott csokoládét hozzáadom és teljesen elkeverem a vajas krémben.
Az idöközben kihült muffinok tetejéröl egy éles késsel pici sapkákat vágok le, majd ezeket ketté vágom. Ezek lesznek a szárnyak. A vajas krémet habzsákba töltöm és kis kupolákat nyomok a muffinok tetejére. Ráillesztem a krém tetejére a pillangó szárnyait és megszórom porcukorral.

20 Comments:

Vesta said...

Hát igen, így lehet a régi jó muffint újjá varázsolni! Remek ötlet, nagyon mutatós!

Brigitta said...

No,tessék,most szaladjak a konyhába sütni?Ellenállhatatlan vágyat érzek,ha ide benézek!De még van a tegnapi meggyes sütiből szerencsére.Csak a tálcáig kell szaladni!:))
Nagyon guszta!:))

Chef Viki said...

Ancsikám, ez k..a jó! Elnézést, de rögtön ez jutott eszembe, mikor megláttam!

Ölellek, kitartás!!!

szepyke said...

Nekem ez az elékszítés annyira tetszik, nem értem, hogy miért nem csinálom meg én is. Gratulálok, gyönyörűségesek!

Ízlésszindróma said...

nagyon szépségesek:)

szazala said...

Szerintem az egész gasztro társadalomban én vagyok az egyetlen,aki nem képes normális muffint sütni!(pedig állítólag elronthatatlan)Annyira szépet alkottál!Bármennyire is szeretném,neki sem merek állni!

trinity said...

Hogy miket ki nem találsz-szenzációs!!!
Egyet erre is reptess légyszi!!
Nem bírsz magaddal megint:)))Ez neked a pihi, drágám????

Sylvia said...

Nagyon jól néznek ki, én is sütöttem ilyet, csak citromosban, fel is raktam az oldalra. De látom a csokis felkapottabb :)ügyes vagy nagyon!!!

Garffyka said...

Ohhh, köszönöm nagyon-nagyon szépen a személyre szólóan sütött muffint! Máris nyitom az ablakot, hogy berepülhessen! Csodaszépek és a kép, újra csak profi!

Ancsika said...

Köszönöm a dícsérö szavakat! De tényleg a legegyszerübb süti a muffin és mi még szeretjük is! :)

JD said...

Csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz! Nagyon ötletes és csodaszép :)

erős ildikó said...

Igazi remekmű, ellenállhatatlanul kedves és finom!:)

duende said...

Hogy ez milyen édes! :)))

illik hozzád! :)

valamikor ezt is megcsinálom. Nagyon tetszik!

Renata Kalman said...

Én is hasonló vagyok. Sütni-főzni kell!!!
Ha sietek, meg alig van időm, akkor is a sütés lenyugtat....:)

Renata Kalman said...

A muffinod meg gyönyörű!

Unknown said...

Gyönyörűséges! ♥

Ancsika said...

Mindenkinek köszi! :)

Méhn Niki said...

Jujj, de jó pofák!!! :)) Nagyon jól néznek ki! Na ez a kövi muffin amihez neki állok, persze csak a túrós után!! :) Kis műalkotás! :))

Gesztenye receptjei said...

Ancsika!

Nagyon szépet készítettél, ezt a formát már én is elkészítettem régebben, szuper találmány.
Gratulálok nagyon klassz!

murok marci said...

WOW! csodaszépek lettek!!