szombat, június 20, 2009

Epercrumble...

... vagy inkább a teljes elcsábulás.

Jaj annak, aki egyszer megkóstolja! Nekem is végem van, mert teljesen rabja lettem ennek az édességnek. Semmi különös és mégis! Csak a gyümölcs, a maga valójában, a teteje roppanós és édes, igazi harmóniában a savanykás eperrel. Hozzá egy adag igazi vanilia fagylalt: maga a katarzis.
Pár nappal ezelött már szemezgettem Lúdanyó rebarbarás remekével. De még mindíg volt egy kevéske eprem, így a morzsás édesség ma ezzel készült. Már kattog az agyam, hogy milyen lesz majd áfonyával.... Hmmm! De addig még kicsit tobzódom az ízekben, mert egyszerüen abbahagyhatatlan. Nem is tudom, hogy eddig ezt én miért is nem fedeztem fel!?? Mindenkit arra bíztatok, hogy feltétlenül próbálja ki! Ne csak én legyek crumble függö!
Ja! és ígérem, hogy hosszú ideig ez lesz az utolsó epres posztom!




250 g cukor
150 g vaj
250 g liszt
1 kg eper
vanilia fagylalt


A cukrot, a vajat és a lisztet egy nagyobb tálban, a robotgép dagasztókarjával morzsává dolgoztam. Az epret megmostam, félbe, negyedbe vágtam és egy tüzálló tálba halmoztam. Tetejére szórtam a morzsát és elömelegített sütöben (180°) 20 percig sütöttem. Langyosra hütöttem. Majd kis tálkákba vanilia fagyit kanalaztam, tetejére pedig a crumble-t. Azóta lebegünk!



Virágzik a kertemben az angol menta. Ugye, milyen szép?

16 Comments:

Limara said...

Tényleg nálad kell legyen egy találkozó! :)) Már megint egy remekmű! :)) Jöhet nyugodtan még epres recept, nekem nagyon tetszenek:))

Méhn Niki said...

Épp akartam kérdezni, hogy nálatok még van ehető eper?? Mármint a piacon lehet még kapni? Én vettem a héten, de olyan rossz íze volt, hogy idén többet nem is veszek. Most málnázok! :))
Nagyon guszta, bevágnék egy adagot! ;)

Wise Lady said...

Na de most tényleg! Végre "normális" kaját láttam nálad az előbb (az a lazacos tészta nagyon guszta), és csak egy kicsit nem figyelek oda, és akkor máris itt az újabb merénylet! Főleg, hogy mi már epret nem is tudunk szerezni.Ejnye-ejnye:)))

Scofield said...

én már unom az epret, legyen kifli:)

trinity said...

Scofieldnek igaza van, mondom-darástészta, Ancsikám!!!:))))

De komolyan-merénylet!!!Ha nem vigyázol, ezek a finomságok felkerülnek a drogok közé:))))

Gyöngyi said...

Huhh, rosszul vagyok.. ez nem igazság, nem bírom.. ez már kínzás..

lúdanyó said...

Na ugye,ugye !! :)) Milyen finom is ez a crumble és megvan az az illúziónk, hogy nem is sütit eszünk, hanem csak egy kis gyümölcsös finomságot :)
Nagyon szépek lettek megint a képeid :)

Garffyka said...

Ancsikám, tudod, komoly nemzetközi egyezmények tiltják ám az emberkínzást ... még ebben a csábító, étvágygerjesztő, illatos és csodafotós formában is! :DDDDDDDD

Ancsika said...

Fiúk, lányok! Ne gyötörjétek magatokat, inkább egyetek!!!! :)))
Köszi a dícséreteket!

szepyke said...

Hu, de jó, hogy nem szeretem az epret. Valami hasonlót már csináltam meggyel az idők kezdete előtt, és tényleg mennyei, tehát elhiszem erről is, hogy az, bár eperből van! :D

erős ildikó said...

Én is elcsábultam már Lúdanyónál, s most a csábítás még erősebb!! Nagyon tetszik nekem ez a crumble...csinálok is a napokban...muszáj!:)

Chef Viki said...

Ronda szadista :-)))

Mesés! Tudod, a kilók miatt meg... :-)))

Ancsika said...

Szepyke! jó ez más gyümölcsböl is! Biztos tuti málnával is, vagy áfonyával :)

Napamátka! Biztos nem fogsz csalódni!

Viki! Imádlak!!!! :))

Kata said...

Már látom, nagyon jó kosztosod lennék! Isten bizony, nálad még a kilókra sem gondolnék:) Nyugodtan hozhatnád elém az egész ételsorodat...

Ancsika said...

Kata! Mikor jösz??? :)

Kata said...

Ha rajtam múlna, azonnal indulnék, úgyis elromlott a sütőm:((