péntek, június 12, 2009

Krémsajtos brownies

Valami csokis finomságra vágytam, így elökaptam a Csokoládé könyvemet és ezt a receptet válsztottam ki. Igazán jó választás volt, mert rég sikerült ilyen finom süteményt sütnöm. Kicsit tömény, viszont egyáltalán nem száraz. 1-2 szelet garantáltan elég belöle. Pillanatok alatt elkészíthetö. Napamátka! Neked is szívböl ajánlom!



100 g vaj
200 g krémsajt (pl. Philadelphia)
3 csepp vanilia aroma
250 g cukor
2 tojás
3 e.k. kakaópor
100 g liszt
1 t.k. sütöpor
50 g pekándió v. dió

máz a tetejére:
50 g vaj
1 e.k. tej
100 g porcukor
2 e.k. kakaópor


A sütöt elömelegítettem 180°-ra. Egy lapos, négyszögletes, viszonylag kicsi (20 cm) tepsit kivajaztam és sütöpapírral kibéleltem. A krémsajtot, a vanilia aromát és 25 g cukrot fényesre, habosra kevertem, majd félretettem.
A tojásokat a maradék cukorral habosra kevertem, fehéredésig. A vajat felolvasztottam és elkevertem benne a kakaóport. A recept vízgöz fölött írja, de én a mikróban melegítettem fel a vajat és úgy kevertem el benne a kakaót. Így is müködött. A kakaós vajat a tojáshoz kevertem, majd beleszitáltam a sütöporos lisztet. Végül belekevertem a durvára vágott pekándiót is. A tészta massza felét a tepsibe simítottam, majd egy kanállal halmokat raktam a krémsajtból a tetejére. A maradék tésztával befedtem és elegyengettem a tetejét. 40-45 perc a sütési idö. A formában hagytam teljesen kihülni.
A mázhoz a vajat és a tejet felmelegítettem, majd simára kevertem benne a porcukrot és a kakaót. Áthúztam vele a tészta tetejét. Villával, vagy kanállal lehet a tetejét dekorálni és egész dió szemekkel díszíteni. 16 kis négyszöget vágtam belöle.


15 Comments:

Garffyka said...

Ez az a süti, amiről Agatha Cristie azt írta "édes halál" :D A sütőpapírt lenyagolathatom? :D

Limara said...

Jaj, de szép! :)) Kaphatok belőle? :))

Ancsika said...

Garffyka, sztem könnyebben lehúzható és kezelhetö a süti.

Limara! Persze! :)

Chef Viki said...

Te meg akarsz engem ölni :-))) Van itthon minden...

Minden nap elhatározom, hogy másnaptól no vacsora, kis kajálás. Én hülye meg itt kószálok :-D

tökmagi said...

Mian:mennyi időre fagyasztottad le a fagyigép tartályát?

erős ildikó said...

Tényleg nagyon kedvemre való!:) Köszönöm az ajánlást! Be is szerzem holnap a hozzávalókat...

Unknown said...

Én is kérnék! Nagyon guszta, nyammmiiii :D

duende said...

De megenném most!

Scofield said...

hmmm, hát kezdem irigyelni a családodat. ennyi finomságot:)

lúdanyó said...

Jaj, nagyon gusztusos lett! :)

Wise Lady said...

Nahát! Ez nagyon jól néz ki! Biztos fincsi volt.

alchri said...

Ancsa ez csodaszép,ugyen nem láttam a képet a könyvben, de szerintem a Tiéd lekörözi!
Lementem és lehet, hogy otthon megsütöm, ha nem, akkor itthon;)

Ancsika said...

Köszi mindenkinek! :) Azon gondolkodom, hogy holnap sütöm a következö adagot... :)))) Majd meglátjátok, hogy nem lehet töle szabadulni, aki egyszer megsüti....

Ancsika said...

Tökmagi! általában 24 órára szoktam. Az a lényeg, hogy teljesen megfaggyon benne a folyadék!

trinity said...

Hűha, ezt elmentem -gyilkos egy süti-úgy értem, nem lehet tőle szabadulni:))) Ha már csokis-legyen jó tömény:)))