kedd, június 09, 2009

Rumtopf

Itt, Németországban szinte nincs háztartás, ahol ne készülne rumtopf. Így nem volt kérdés ez nálam sem, hogy az elsö és legfinomabb eprekkel kezdem a rumtopfot. Ennek a csodás édességnek, vagy beföttnek??? az az egyedüli titka, hogy megfelelö, magas alkoholtartalmú rum kerüljön bele. (legalább 54%) Sok tennivaló nincs vele, mert mindent elvégez helyettünk a cukor és az alkohol. Meg persze a finom gyümölcsök. Figyeljünk arra is, hogy hibátlan, ép gyümölcsöket tegyünk az edénybe. Apropó edény: lehet kifejezetten Rumtopfos edényt kapni, de tökéletesen megteszi egy nagy beföttes üveg is, de mindenképp körbe kell tekerni valamivel, hogy sötétben tudjon maradni. Erre szerintem tökéletesen megteszi az alufólia is. Szóval az eperrel kezdtem. 500 g eperhez adtam 250 g cukrot (a nagyobb epreket érdemes felezni, negyedelni, hogy a majdani fogyasztáskor baj nélkül tudjuk bekapni!). Ráöntöttem 7 dl 54%-os rumot, lefedtem és a pince hidegébe számüztem. Hütöbe nem szabad tenni! Most addig magára hagyom, míg a következö gyümölcsök nem érnek be. Legközelebb a cseresznye és a meggy játsza majd a föszerepet, a cukor és a következö adag rum társaságában. A lényeg az, hogy minden hónapban kerüljön bele valamilyen idénygyümölcs, egészen októberig. Akkor aztán csak türelemmel ki kell várni az idöt decemberig, amikor is az adventi idöben, illetve karácsonykor nincs más dolgunk, mint élvezettel elfogyasztani fáradságos munkák gyümölcseit!
Ha valakinek kérdése lenne nagyon szívesen válaszolok, illetve bátorkodom belinkelni Mamma oldalát, ahol fantasztikus és a témát teljesen kimerítö beszámolót találtok a Rumtopfról.


6 Comments:

lúdanyó said...

Egyszer nekiálltam és elromlott útközben :( Nem tudom, hogy mit rontottam el, de azóta sem mertem nekikezdeni.

erős ildikó said...

Olvastam már róla, de még soha nem próbáltam. Lehet, hogy az idén majd?

Gyöngyi said...

Én szólóba teszem így el a meggyet, cseresznyét.. Isteni finom likőr lesz belőle, és a gyümölcs tortákba kiváló:) Épp mostanában írtam be..

trinity said...

Minden évben eltervezem, aztán nem lesz belőle semmi, nyár közepén jövök rá, hogy elmaradt...Pedig milyen finom!

Méhn Niki said...

Én még soha nem hallottam róla.. de ki kell próbálni! ;)

Garffyka said...

Mian, nem fő fel, nem romlik meg? Vmilyen tartósítószer nem kell bele, elég a rum?
Jól hangzik, s bár eprünk már nincs, cseresznye rengeteg.