szerda, június 10, 2009

Eper kardinális

Igen! még mindíg epres recept. És akkor még fel sem tettem mindent. Muszáj volt a 15 kg-ot valahogy feldolgozni. Én szívem szerint már kezdeném elölröl. Biztos, hogy lesz még epres recept, mert beszéltem a gazdával és jó 2 hétig még lesz friss eper. Ki is fogom használni és megyek még szedni a jövö héten. Addig kutakodom még új receptek után is. De most jöjjön a Kardinális szelet, amit csak a töltelék tekintetében gondoltam újra. Az alap maradt, de a kávés krém helyett friss tejszín és eper került bele.


8 tojás fehérje
18 dkg cukor

2 tojás
3 tojás sárgája
5 dkg porcukor
1 cs. vaniliás cukor
5 dkg liszt

500 g eper
400 ml tejszín
némi eperlekvár


A tojás fehérjéket habbá vertem, közben apró részletekben, folyamatosan adtam hozzá a cukrot. Addig dolgoztattam a habveröt, míg kemény, fényes masszát kaptam. Félretettem.
Az egész tojásokat és a tojás sárgákat a porcukorral fehéredésig kevertem, majd hozzáadtam a vaniliás cukrot és beleszitáltam a lisztet. (kicsivel több lisztet tettem, mert nagyon folyósnak találtam)
2 sütölemezt kibéleltem sütöpapírral, majd az elsöt kimértem, feleztem. Így kaptam 2 db 15x40 cm-es téglalapot. A két különbözö tojáshabot 1-1 nyomózsákba töltöttem. Elöször a tojás fehérje habból nyomtam csíkokat úgy, hogy közte kb. 1,5 cm távolságot tartottam. Majd közé nyomtam a sárga habot is. Tehát, az elsö lapon volt 2 lapom, 4 fehér és 3 sárga csíkkal. Majd a másik lapra nyomtam egy olyan téglalapot, ami 3 fehér és 2 sárga csíkos volt. És még egyet, ami 2 fehér és 1 sárga csíkos volt. 180° ra elömelegített sütöben kb. 10-15 percig sütöttem. Picit hülni hagytam, majd lehúztam a sütöpapírt. Sokat nem érdemes várni vele, mert ráragad a papírra és bajos a lehúzás.
Az epret apró kockákra vágtam, felvertem a tejszínhabot. A kemény habba beleforgattam az epret. Nem cukroztam, mert a tészta édes. Amikor a lapok teljesen kihültek, megkentem eperlekvárral és ráhalmoztam a tejszínes epret. Piramis szerüen építettem fel.



12 Comments:

erős ildikó said...

Megint levettél a lábamról!:)

alchri said...

Te jó ég, már megint mit müveltél....;))))

Tündér said...

Ancsi! Lélekvándorlás? Van itt más is...olvasol a gondolatokban (gondolataimban:)Epres kardinális.Én is gondoltam rá, de végül is más epres dolog született...Ahogy így végiggondolom, a kardinális eredeti változatát még nem készítettem el, de gesztenyéset, mascarponés amaretti kekszeset már igen.Köszi hogy gondoltál rám!A titkok ma még titkok maradnak, de talán holnap...:)

Vesta said...

Ilyen lehet a mennyország.Mint a felső képen.

trinity said...

Vesta igazat mond.....

duende said...

Ancsika, ennek nagyon örülök! Már régóta kacérkodok ezzel a sütivel, de az én receptem nem tűnt túl megbízhatónak. Úgyhogy a tiédet most el is mentem, köszi4 :)

Ancsika said...

Hi-hi!!! :))) Ilyen a menyország??? de jó!!!!! Akkor már jártam a mennyben!? Végülis ezen nincs is mit csodálkozni, mert angyalok vesznek körül. S az angyalok Ti vagytok!

VOKinga said...

Ennél csodásabb desszertet elképzelni sem tudnék!

gondaanyu said...

Hű, nagyon ügyes vagy ! Ezt a kardinálist sokan csak bámuljuk, és tervezzük, hogy majd....
De most megcsinálom.

Unknown said...

Ez fantasztikus lehet! Gratulálok!

Garffyka said...

Ancsika, küldöm a kukoricát, fellebbezésnek helye nincs, tessék sarokba térdepelni, ilyen csodálatos gyönyörűséggel kínozni az olvasóid! :-D
(ja, Morzsika szokás szerint a kukorica főtt :)

Kata said...

Hú, ez pazar!!!! Én már próbálkoztam egy eredeti változattal, de pocsék lett... Neked jobban hiszek:)
Most pedig megyek olaszt nézni, hisz' csak azért jöttem:)))