vasárnap, június 14, 2009

Mandula-mogyoró torta

Egy újabb remekbe szabott, csodás torta, a Csokoládés könyvböl. Már küllemre nagyon tetszett, elsö látásra. Elolvastam a receptet és még bonyulult sem volt. Hipp-hopp fogtam magam ma délelött és nekiugrottam. Nagyon jó választás volt, mert egyáltalában nem édes, alig van benne cukor. Söt, a töltelékben cukor sincs, csak a jó minöségü csokoládé és a tejszín. Remekül passzolt a ma délutáni kávéhoz. Melegen ajánlom kipróbálásra; senki nem fog csalódni!




6 tojás
150 g cukor
75 g darált mandula
75 g darált mogyoró
105 g liszt
75 g szeletelt mandula
porcukor a szóráshoz

krém:
150 g étcsokoládé
2 e.k. vaj
450 g tejszín


A sütöt elömelegítettem 180°-ra. Kivajaztam egy 24 cm-es kapcsos tortaformát, majd sütöpapírral kibéleltem. A tojásokat a cukorral nagyon habosra kevertem. Hozzáadtam a mandulát és a mogyorót, de ekkor már fakanálra váltottam. Beleszitáltam a lisztet, amiben elkevertem egy kevés sütöport (a recept nem írja, de én biztosra akartam menni!) és beleforgattam ezt is a tojásos, mogyorós habba. A fele mennyiséget a torta formába simítottam és megsütöttem. Kb. 15-20 perc a sülési idö. Ha a kezünkkel megnyomjuk a tészta tetejét és egy picit visszarúg, akkor már jó. Picit hülni hagytam a formában, majd óvatosan rácsra tettem és ott hütöttem tovább. Közben a tészta másik felét is beleöntöttem a formába, a tetejét megszórtam a mandula forgáccsal és megsütöttem. Míg a 2 lap hült, addig felolvasztottam a csokoládét és elkevertem benne a vajat. A tejszínt kemény habbá vertem. Amikor kihült a csokoládé lazán beleforgattam a tejszínhabba és megtöltöttem vele a tortát. Porcukorral meghintve tálaltam, de tálalás elött mindenképp legelább 1 órát érdemes pihentetni.


24 Comments:

Mónika said...

Hú te aztán nagyon termékeny vagy!
Olyan guszta!

Wise Lady said...

De szép.

erős ildikó said...

Ez tényleg gyönyörű! Nem bírlak utolérni:) Mire kipróbálnám az egyik remek receptedet, már újra csinálsz jobbnál jobbat!

Chef Viki said...

Már sokszor mondtam: a kilókért számolunk :-)

Te merénylő :-))

Mariann said...

Szia! Légyszi küldd el nekem az MSN-címedet mail-ben! Nekem kell!!! eltűnt sok ember nekem MSN-ről, köztük Te is. Hiába veszel fel, az nem elég.. sajna..
Várom és köszönöm... és egy üzit kell neked átadnom....azért (is) jó lenne... puszi

Tündér said...

Hú, ez nagyon guszta lett, szinte érzem az ízét...

szepyke said...

Az első képen pont jó szögben néz rám a torta! :D Csak a képernyő zavaró kettőnk közt. Ez egy elég jól sikerült torta lehetett.

Kata said...

Pár napig nem vagyok itt, most pedig kész vagyok teljesen:))))

Méhn Niki said...

Hmmmm, ez gyönyörűűű!!! :))
Iszonyat jól néz ki!
Basszus de régen sütöttem... :O Már 2 hete!!! Eccerűen nem jutok el odáig... :(

Ancsika said...

Napamátka! És már melyiket próbáltad ki???? Izgatottan várom a beszámolókat! :)

Ancsika said...

Viki!!! én????? Akkor Te mi vagy???? :)))

Ancsika said...

Mari! Elküldtem a címet! Remélem oda is ért! :)

Ancsika said...

Köszönöm mindenkinek az elismerö szavakat! :)

Ildike said...

Drága Mian!!!
Megint remekeltél!!!Gratula!!!Bocsi hogy eddig nem jelentkeztem de rengeteg munka összejött.De most már szakítottam időt a barátokra.puszillak.

Ancsika said...

Ildike! de örülök Neked!!!! Várlak szeretettel! :)

Gizi said...

Ez megint egy nagyszerű torta, és olyan guszta!!! Én biztosan kifogom próbálni. Jó választás volt az a könyv!!

duende said...

Ancsika, ez csodálatos!

Ancsika said...

Gizi! Hajrá!!! :) Biztos ízleni fog!

Ancsika said...

Duende! Köszi :)

Scofield said...

Kölntől messze vagy? :))))

Ancsika said...

Scofield, már kérdezted! :))
Igen, elég messze. Nürnberg!

trinity said...

Most nézem: 21 komment-hát, nem csodálom:)))
Gerjedünk a csokisra:))))
Maradt 1 szeletke???

Egyébként én is azon gondolkodom, hogy 150 kilósra akarsz hízlalni minket, valld be szépen:))

Scofield said...

öregszem:) akkor nem ugrok le egy sütire:)

Ancsika said...

Trinity! én már jó úton haladok!!! :))

Scofield! Kár!!! :(