kedd, június 02, 2009

Super-Duper Epres tiramisu

Készítettem már epermisut, postoltam is. De most valami egészen másféleképpen készítettem. Az ötletet Trinity barátném adta, a felturbózott, dupla epres tiramisujával. Kicsit újra gondoltam és megszületett egy csodás édesség. Vendégeknek készítettem, akik nagyon igényesek, ha gasztronómiáról van szó. Szabadkoztam is elöttük, hogy nézzék el nekem, amiért nem került valamilyen csoda süti, vagy torta a kávé-asztalra, ebéd után. Megnyugtattak, hogy ettöl nem is választhattam volna jobbat, mert a friss gyümölcsös édesség teljes mértékben vitte a pálmát. Ezt bizonyítván, az utolsó morzsáig elfogyott, a hatalmas tál epermisu.




1 kg eper
100g porcukor
vanilia kivonat
250 g Mascarpone
250 g túró (Lidl-s)
400 g tejszín
2 cs. vaniliás cukor
2 cs. habfixáló
150 g porcukor
babapiskóta
4-5 maréknyi Amarettini keksz

a díszítéshez:
4-5 szem eper
pár db Amarettini
2 dl tejszín
habfixáló
citromfü levelek

Kb. 600 g epret pürésítettem 10 dkg porcukorral és vanilia kivonattal. Babapiskótával kibéleltem egy mély tálat, majd meglocsoltam a pürésített eperrel. Rámorzsoltam a tetejére jó 2 maréknyi Amarettinit. A Mascarponét a porcukorral habosra kevertem, hozzáadtam a túrót és még pár csepp vanilia kivonatot is. A tejszínt kemény habbá vertem a vaniliás cukorral és a habfixálóval és a túrós krémhez forgattam. Ennek a krémnek a felét rásimítottam a kekszre. A fennmaradó 400 g epret apró kockákra vágtam és a felét rászórtam a krém tetejére. Majd újra babapiskóta, epervelö, Amarettini következett. A maradék pürésített epret ekkor belekevertem a túrós krémbe, de elötte még rászórtam a maradék kockára vágott epret. Egy teljes éjszakára hütöbe tettem. Tálalás elött kemény habbá vertem egy pohár tejszínt és habzsákba töltöttem. A tejszínnel, Amarettinivel és friss, félbevágott eperrel, valamint citrömfü levélkékkel díszítettem a tetejét. Abszolút siker!

12 Comments:

Dóri said...

Szia Mian!

Jaj nekem, de gyönyörű és milyen finom lehet. Szívesen belemeríteném a legnagyobb kanalamat!!
Szuper receptjeid vannak! Gratula a blogodhoz.

Brigitta said...

jaj,de nagyon szép!Annyira megkóstolnám én is,bár a "misu" nálam még csak az eredetinél tart,valahogy nem tudom milyen lehet másképpen,de majd egyszer kipróbálom.:))

Gizi said...

Ez megint valóban isteni finom lehetett!!!! Gyönyörű és csalogató!!Gratulálok!!

Ancsika said...

Dóri! drága vagy, köszönöm! :)

Ancsika said...

Brigitta! aki mer, az nyer! Vágj bele, hidd el nem fogod megbánni! :)

Ancsika said...

Gizikém! Köszönöm! :)

trinity said...

Hát ez aztán a turbó verzió! Az enyém mellette a mezei változat...
Csodaszép!!!!

Unknown said...

Gyönyörű! Gratulálok!

duende said...

Essszméletlen szép, Ancsika!!!! :))

Chef Viki said...

Anyám borogass! Ez valami meseszép! Nem borultak le előtted a vendégek hálaimát rebegve?

Még hogy szabadkozás... Megőrülök :-))

Ancsika said...

Trinity, Csongi, Duende! Köszi! :) Tényleg jól felturbóztam! :))))

Viki! de! honnan tudod??? majdnem leborultak. Már majd nem kellemetlen volt a sok dícséret! De azért jól esett :))

erős ildikó said...

Kezdek gyanakodni, hogy cukrász (is) vagy!:)