hétfő, június 22, 2009

Vajaskifli a nosztalgia jegyében

Újra egy kipróbált és garantáltan elronthatatlan péksüti Limarától. Már amikor posztolta tudtam, hogy végem van, mert biztosan meg fogom sütni. 2 napnál nem is bírtam tovább. Egyre csak motoszkált bennem a kisördög, aztán ma délután kaptam, fogtam magam és gyorsan bepakoltam a kenyérsütöbe a hozzávalókat. Nagyon jó állagú tészta került elö a gépböl, aztán pillanatok alatt meg is kelt. Már csak nyújtottam és formáztam. Bevallom öszintén, a fözéstöl kicsit tartottam, mert a bagel sütésétöl is eddig csak a fözés tartott vissza. És bebizonyosodott, hogy csak a kishitüségem volt az akadály. Semmi extra nehézséget nem fedeztem fel. Ragyogó ötlet volt újra Limarától, mert fantasztikusan ropogós lett a kisült kiflik héja. A sülö kiflik illata pedig leírhatatlan. Ti is megtapasztaljátok, ha megsütitek! Érdemes!




3 dl tej
1 tk. só
csipetnyi aszkorbinsav
1 e.k. cukor
60 dkg liszt
10 dkg vaj
2,5 dkg élesztö
2 e.k. burgonyapehely


A vaj kivételével mindent a kenyérsütögép üstjébe pakoltam és amikor már összeállt a tészta, részletekben egy kanállal adagoltam hozzá a puha vajat. Ha nem kielégítö a tészta állaga, egy pici tejet lehet még hozzáönteni. Nekem nem kellett; pont úgy volt jó, ahogy a recept írja. Dagasztás után a tésztát enyhén kiolajozott kelesztötálban duplájára kelesztettem, majd lisztezett deszkán 8 db-ra vágtam. Egyenként kinyújtottam ovális formára és feltekertem a kifliket. Letakartam és tovább kelesztettem. Közben egy nagyobb lábasban vizet forraltam és bekapcsoltam a sütöt 180°-ra (légkeveréses). 30 perc pihenö után a kifliket egyenként forró vízben kiföztem, oldalanként fél percig. Szürökanállal azonnal a sütöpapírral bélelt tepsire tettem. Amikor minden kifli "megfött", betoltam öket a sütöbe és 15-20 perc alatt megsütöttem öket. Az igazi próbatétel az volt, hogy visszatartsam az éhes szájakat, amíg egy picit meghülnek a kiflik.
(Én személy szerint friss eperlekvárral ettem. Mennyei!)

17 Comments:

Limara said...

Gyönyörűek, gyönyörű fotón! nagyon örülök, hogy megcsináltad és tetszik is! :))

Chef Viki said...

Káprázatos a fotó! Látszik, mennyire foszlós, kívülről ropogós!

Szabad a csücskét esetleg?

Wise Lady said...

Nagyon szép lett! Én is kedvet kaptam. És tényleg nagyon jó lett a fotó is.

Ancsika said...

Marcsi! Köszönöm! Töled minden dícséret nagyon jól esik! :)

Viki! adnék én szívesen, de egy árva csücsök, annyi sem maradt! :(

W.Lady! Tényleg érdemes megsütni!!! :)

Mónika said...

Nem győzlek követni. Rettentő szorgalmas vagy. És csodaszépek a kiflik!:))

erős ildikó said...

Milyen gyors voltál...én még csak tegnap nézegettem a receptet!:)

Reni said...

Ú milyen gyönyörű lett. Látszik az állagán, hogy tökéletes. Én is rá vagyok indulva mostanában a kenyérfélékre, lehetséges, hogy ennek is nekiugrom valamelyik nap :)

lúdanyó said...

Olyan igazi kiflik lettek!!

trinity said...

Tudtam!!!!!!!!!!Már amikor kiflit emlegettél, tudtam, hogy ez lesz az!!!Gyönyörű-igazi gyerekkori kiflik!!!

Ancsika said...

Mónika, azért Te sem panaszkodhatsz! :)

Napamátka, Hajrá!!! :)

Reni, mimdemképp próbáld ki! Nem fogod megbánni! :)

Trinity! ez az! De, ha érzetem nem csal, akkor ma nálad is kiflik fognak sülni! :))

Névtelen said...

Gyönyörűek lettek, én is meg szeretném sütni ma:)))))))

Scofield said...

én is megsütöttem, de nekem bitang béna lett :)))) valahogy a sütés hőfoka kevés volt és közben elaludtam, tehát ment a komposztba.

Ancsika said...

Scofield! Ismétlés a tudás anyja!! :) és sütés közben nem illik aludni!!! :)) Nekiugrasz mégegyszer?

Unknown said...

Gyönyörűek, de úgy látszik, az én blogomat nem is figyeled:( Én már rég megsütöttem ezt a kiflit.

Méhn Niki said...

Szia Ancsika!

Nézz be hozzám ha ráérsz! ;)

Ancsika said...

Andi! ezt eddig tényleg nem vettem észre! :(

Ancsika said...

Muffinka! Nézek! :)