péntek, június 19, 2009

Újragondolt töltött padlizsán

Nagyon szeretjük a padlizsánt. Eddig még csak a megszokott módon készítettem; itt. Ma azonban merészet gondoltam és a jól bevált receptet félretéve kipróbáltam máshogyan. Stahl recept ez is. Már jó régen láttam egyik müsorában, akkor elkezdtem vele koketálni. Aztán ma a tettek mezejére léptem és ezt kapta a család ebédre. 2 táborra szakadt a társaság: van akinek a régebbi változat ízlik jobban, van aki e mellett teszi le a voksát. Nekem ízlik mindkettö.



2 db padliszán (vagy3!)
500 g darált borjúhús
1 dl olivaolaj
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
só, bors
1 e.k. morzsolt oregano
1 k.k. fahéj
1 kanál cukor
400 g hámozott paradicsom

2 dl tejszín
2 dl tejföl
2 tojás sárgája


A padlizsánokat alaposan megmostam (a zöld részét le lehet vágni; én ma nem tettem), majd hosszában félbevágtam. A fele olajat serpenyöbe öntöttem és vágott felükkel lefelé pár percig pirítottam öket. A sütöt idöközben elömelegítettem 200°-ra. Egy tepsit illetve sütölapot sütöpapírral béleltem. A megpirított padlizsánokat vágott felükkel felfelé a tepsire fektettem és a sütöben kb. 20 perc alatt tovább, pirosra sütöttem. Közben a maradák olajon az apróra vágott vöröshagymát aranyszínüre sütöttem, rányomtam a fokhagymákat is és rátettem a darálthúst. Sóztam, borsoztam. Fakanállal folyamatosan kevergettem, hogy a hús kis morzsákká essen szét.
Füszereztem, majd rátettem a paradicsomot is és lefedve pároltam. Kikapartam a padlizsánok belsejét és amennyire tudtam pépesre vágtam. Ezt is belekanalaztam a serpenyöbe. Ezzel a töltelékkel megtöltöttem a padlizsánokat, lefóliáztam a tepsit és 20 percre a sütöbe toltam. Közben elkevertem a tejszínt és a tejfölt a tojássárgákkal. A sütöböl kivéve ezzel locsoltam meg minden duci padlizsán tetejét, majd 10 percre még visszatoltam öket a sütöbe, fólia nélkül.


5 Comments:

Edit (Esc) said...

Finom, finom... Hmmmmmmm...
Mar ugy is csinaltam, hogy ugyanazzal a toltelekkel padlizsant, cukkinit, paradicsomot toltottem es egy tepsiben sutottem meg... Azt sem tudtam melyikbol egyek!
Jo, hogy eszembejuttatad, mert a parom is imadja.

murok marci said...

vicces, hogy a hétvégén nálunk is töltött padlizsán lesz;-) nagyon szép képek és a recept is tetszik.

Chef Viki said...

Egy szavazat ide :-) Fantasztikus!

A képek pedig marha jók, annyira ügyi vagy!!!

trinity said...

Ez tökéletes! Milyen lehet a másik???Én arra is kíváncsi vagyok!

erős ildikó said...

Még elég drága itt, de nagyon szeretjük a padlizsánt, és tetszik ez a borjúhúsos töltelék is!