csütörtök, február 26, 2009

100-as lista avagy az életem a kaja körül forog

Trinitynél olvastam az ö listáját. Még szép, hogy én sem maradhatok ki ebböl a játékból. Elgondolkodtatott, hogy azért én egy jó nagy zabagép vagyok. Tényleg jó lesz visszavenni a "tempóból" mert már minden a kaja és a konyha körül forog. Nem akarok olyan lenni, mint a reklámban a dagadt pasi: "Egyszer élünk!"

vastagon szedett
: amit már ettem
normál: amit még nem
piros dőlt: amit nem is akarok enni

Ajvár – ettem, néha használom, de nem rohanok ki érte a világból

Aszú – 5 évente egyszer, annyira nem. Inkább Szamorodni

Bableves csülökkel – nagyon bejön, sok tejföllel

Baklava – Törökországban ettem az elsö igazit és bár rettenetesen édesszájú vagyok, ez még nekem is nagyon sok

Baracklekvár – nagyon szeretem, de sajna a földrajzi helyzetemböl adódóan egyre ritkábban jut a kenyeremre igazán finom, házi készítésü

Bárányhús – ettem már, de utáltam is magam érte rendesen! Nekem olyan mintha gyereket ennék.

Barátfüle – de rég ettem :(

Békacomb rántva– ettem és még élek! Nem volt olyan nagy durranás

Birsalma sajt – szezonban gyártom rendületlenül. Télen jó szolgálatot tesz.

Bodza szörp – egyetlen egyszer nekiveselkedtem, akkor megfogadtam, hogy soha többet. pedig nagyon szeretem


Borsóleves - bármikor

Bundás kenyér – csak ne lenne annyira hízlaló!!!

Burek – nem volt szerencsénk egymáshoz, vagy annyira nem fogott meg, hogy nem is emlékszem

Cékla saláta – nyersen, föve; jöhet!

Csalántea – jótékony! Sokszor magam szedtem!

Csevapcsicsa – Grillpartyk elmaradhatatlan szereplöje

Csicsóka - elkerültük egymást

Csiga – nekem bejön. Határozottan ízlik. Ízlések és pofonok!

Csirkeláb a húslevesből – naná!!!!!


Disznósajt – régen nagyon szerettem, de csakis hajszálvékonyra szeletelve. Azóta hallottam pár rémtörténetet és inkább nem

Erdei gombák – drága Apukámmal rengeteget jártunk gombászni. Azóta is mindíg vizslatom a gombákat mindenhol. Utánozhatatlan ízek!


Esterházy torta – szívemhez legközelebb álló torta. Volt, hogy barátnöm 20 szelet tortával indított útnak és csodák csodája kibírta a 800 km-t.

Fagyasztott hal rudacskák – fiam nagy kedvence. Én el vagyok nélküle


Fánk – eleinte reszkettem a fánk sütéstöl. Ma már szinte csuklóból jön és még farsang sem kell hozzá!


Fasírt – kevesen készítik az én ízlésem szerint, pedig én sem trükközök vele sokat. Csak rendesen megfüszerezem. Szeretem!


Finomfőzelék – nekem ízlett, még a menzán is :)

Fokhagymás lángos, sajttal és tejföllel - évekig hivatásszerüen müveltem a sütését és még sem tudtam megutálni

Fonott kalács – bármikor


Főtt csöves kukorica – ha zsenge, akkor igen! Semmiképp sem fagyasztott!

Gulyásleves – egyik kedvenc levesem. Csak friss legyen hozzá a kenyér!


Gyümölcsbor – még szép! Nyáron, jól lehütve.......

Hagymaleves – nagy kedvenc, meg a tesó is, a fokhagymaleves


Halászlé – csak ahogy Apu csinálta. Most már Anyuét eszem csak, de kizárólag hal nélkül, csak a levet

Jeges kávé – nyáron mindennap

Kakashere pörkölt - nincs az az Isten!!!!

Káposztás tészta – érdekes! gyerekkoromban csak és kizárólag cukorral. Ma már kizárólag sok borssal

Kapros tökfőzelék – bármennyit

Karalábé – a töltött verziót nagyon kedvelem

Kaszinó tojás – amit én készítek

Kecsketej – nekem nagyon nem jön be még a szaga sem. A sajtot viszont szeretem. Furi nem?

Kemping sajt a tömlőből – gyerekkorban kiflire nyomva tonna szám ettem. Otthon bespájzolok belöle, mert fiam nagyon szereti


Képviselőfánk – jöhet minden mennyiségben!

Knédli – nem szerelem a miénk


Kocsonya – régebben nagyon bejött. Mára valahogy megkopott a varázsa. De azért még 1-1 tányérkával lecsúszik szilveszter tájékán

Kókuszgolyó – szinte már sosem

Kovászos uborka - nincs nyár nélküle. Kevés néha az üvegem :)

Körömpörkölt – most nem mesélem el az utolsó találkozásom a körömpörivel. Azóta nem randizunk egymással

Körözött – egyértelmü. Finom!

Krémes – már én is tudok olyat, mint a cukikban! bi-bi-bi

Krumplipüré – vajjal, tejjel, tejföllel. Attól kicsit "pufosabb" lesz"

Krumplis tészta – bármikor, csemegeubival

Lecsó – egész nyáron el lennék vele. Tojás nélkül, sürü szafttal, friss kenyérrel

Lekváros bukta – meg túrós

Libamáj – ha nem lenne ilyen drága és hozzájutnék, akár mindennap

Lóhús - lókolbászt, meg párizsit ettem régen. Ma már nem enném meg

Madártej – ritkán készítem, pedig szeretem. De a habját nem!

Majonéz – elkerülhetetlen. De a krumplihoz szigorúan magam készítem

Mákos guba – Bármikor

McDonald’s Big Mac Meal – csak ne lenne olyan rohadt egészségtelen. Imádom! de éppen ezért csak nagyon ritkán; 1 évben 1x 2x

Meggyszósz húslevesben főtt marhahús mellé – már össze is futott a nyál a számban..

Muszaka – jóban vagyunk

Nyúlhús – semmiképp!

Őszibarack befőtt – cukrozatlan, roppanós

Pacal– nagyon-nagyon szeretem! De csak amit mi készítünk. Tudnom kell, hogy tiszta. Betegre tudom magam enni belöle

Padlizsánkrém – aha!!!!!

Palacsinta – bármikor, bármelyik, bármennyi

Pálpusztai sajt – jaj, de jó! Régen azt gondoltam, hogy soesm fogom megenni. Nincs annál finibb sajt. Minnél büdibb, annál jobb!

Paradicsomos káposzta – a világból lehetne vele kikergetni. Még látni sem bírom. Megtömtek vele az oviban

Párizsi – már nem olyan, mint a békebeli, am i még 3,60- ba került

Pilóta keksz – mindíg reménykedek, hogy olyan lesz, mint régen. Rétegenként ettük és sosem untuk meg!

Pogácsa – minden fajtája nagy kedvenc. Jó haverságban vagyunk és sokat találkozunk

Puding – sütikbe igen!

Puliszka - nem hagyott mély nyomokat

Rántott hús – nem telik el hét nélküle

Rakott krumpli –nem igazán.

Rácponty tejföllel – nem szeretem.

Sárgarépa krémleves – jöhet. Szépen is tudok ám fütyülni!!!

Somlói galuska – csak a házi. Minden mennyiségben

Sóskaleves – A mártás az én nagy szerelmem

Sült gesztenye – szép emlékek, romantikus andalgások a havas Budapesten.

Sült kolbász papírtányérról, a hentesnél – idejét sem tudom mikor, utoljára. De jó lenne!

Sült tök – csak ha édes

Szilvapálinka - natürlich

Szilvás gombóc – Isteni! Nagyon szeretem

Szőlős rétes – mint a palacsinta: bármikor, bármennyi

Sztrapacska – Juhtúróval, tejföllel, ropogós pirított szalonnával. Imádom!

Tatár beefsteak – nagy kedvenc!

Tintahal – Horvátországban, jó sok fokhagymával, roston

Torma – húsvéti sonka. Néha torma mártás, fött marhahúshoz

Töki pompos – ez még kimaradt.

Töltött káposzta – minden sátors ünnepkor. Inkább már a light-os változat

Töpörtyü – nem jutok már hozzá! Sajnos!

Túró Rudi – otthon nem gyözöm venni. De sajna már nagyon drága. Mindíg spájzolok belöle

Túrós tészta cukorral – gyerekkoromban csak így ettem. Ma már inkább sósan

Vaddisznó pörkölt – Rajongani nem rajongok érte. A szarvast jobb szeretem

Véres hurka – ezelött sem, ezután sem

Virsli – Paprikás krumpliba, meg szilveszterkor

Zöldbab – nagy kedvenc a zöldbabfözi, de csak sok fokival és petrezselyemmel

Zúzapörkölt – nem rég énekeltem meg! Imádom

Zserbó – megtanultam jól készíteni. Nagyon szeretem!


Aki kedvet érez hozzá, lásson neki és ossza meg velünk torkoskodásait! :) Felkészülni, mert sokáig tart!

1 Comment:

trinity said...

Ugye, milyen sokáig tartott? Én is így jártam vele...

Vannak egyezések azért:)

Szerintem ettél ám töki pompost-csak nem így ismered! Nekem is nemrég mondták, hogy ez nem más, mint a langalló. Mirrele-nél van egy tuti finoman felturbózott recept, nemrég én is megsütöttem,már többedszer, majd fel is teszem a napokban.

E-mail ment, először visszadobta, de másodszorra sikerült, remélem....