szombat, február 28, 2009

A szomszéd kertje mindíg zöldebb....

Tiramisu CupCake

Tegnap Csongi készítette ezt a Cupcake-et és nekem természetesen ma már meg kellett csinálnom. Nem bírtam ki! :)
Még szerencse, mert szebbé tette a szombat délutánunkat. Csodálatos ízü finom muffin és szinte semmivel sem kerül több idöbe, mint egy hagyományos muffin elkészítése. Nekem kicsit édes volt így a 125 g cukorral a krém a tetején, legközelebb ezt majd szem elött tartom és kevesebb cukor kerül bele. De nem kell aggódni, így is elfogyott.



1/2 csésze (125 ml) liszt
1/2 csésze kristálycukor
2 tk. sütőpor
2 tojás
2-3 ek. tej
1 tk. vaníliakivonat
125 gr. vaj

1 ek. nescafe

a hab:
250 gr. mascarpone
1/2 csésze porcukor
2 dl tejszín

kakaópor



A lisztet, a sütőport és a nescafe-t összekeverjük. Egy másik edényben a tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd a szobahőmérsékletű, lágy vajjal, ezután hozzáadjuk a vaníliát, valamint 2-3 ek. tejet. A száraz összetevőkhöz keverjük a vajas-tojásos-cukros keveréket. Muffintepsibe papírkapszlikat teszünk, elosztjuk benne a tésztát, majd előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 20 percig sütjük. (Tűpróba!). Rácson kihűtjük.
Míg hűl, elkészítjük tetejére a krémet: a mascarponét, porcukrot és tejszínt kemény habbá verjük. A krémet egyszer használatos nyomózsákba töltöttem és megdíszítettem a tetejét. A végén cukrozatlan kakaóporral meghintettem.


5 Comments:

Unknown said...

Örülök, hogy ízlett!

trinity said...

Épp délután láttam Csonginál , írtam is, hogy azt hiszem, kezdődik a cupcake őrület nálam...Most már 100% :)))

Ancsika said...

Trinity! mindenképp próbáld ki!!! Abszolút N°1!!!! :)

Unknown said...

Ma lemértem, a fél csésze porcukor: kb. 6 dkg-nak felel meg.

Ancsika said...

Csongi! Akkor ezért lett az enyém édes!!! :)))))
Én 125 g-ot tettem bele. Hi-hi!!!