péntek, február 27, 2009

Tengerparti varázslat télvíz idején

Tagliatelle tenger gyümölcseivel


Mennyei illatok töltötték be ma délben a konyhámat. Nem bírtam már magammal, napok óta vágytam egy kis nyári, tengerparti feelingre. El is döntöttem hamarjában, hogy én mediterrán hangulatot fogok ma az ebédhez varázsolni. Nagyon bejött, mert a családom lelkesedése, dícsérete mindennél többet ér. Nem kellett hozzá több, mint egy kis friss házi tészta, rák, kagyló, tintahal, polip darabkák, jó sok fokhagyma, petrezselyem, meg a szívem, amit beleföztem!





500 g tenger gyümölcsei
olivaolaj
5-6 gerezd fokhagyma
jó sok petrezselyem zöld
frissen örölt szinesbors
apróra vágott chili paprika
friss széles metélt (Tagliatella)



Kevés olivaolajat hevítettem, majd rádobtam az apróra vágott fokhagymát, de csak a teljes mennyiség kb. 2/3-át. A többit félretettem. Pár másodpercig pirítottam a fokit és szinte azonnal tettem is rá a herkentyüket. Sóztam, frissen örölt borssal ízesítettem és hagytam, hogy a levét kicsit elpárologtassa. Közben jó sok friss, apróra vágott petrezselymet szórtam rá. Ekkor már lobogott a víz a fazékban, igy a friss tésztát 2 perc alatt készre föztem, leszürtem. Mielött összeforgattam volna a finomságokat, beletettem a félretett fokhagymát és az apróra vágott chili paprikát is.
Nagyon finom volt!


2 Comments:

trinity said...

Látszik is, hogy szívvel-lélekkel készült! Isteni!!!
Mi is imádjuk a tenger gyümölcseit komplett családilag. Nem is tudom, hogy lehet, hogy létezik ember, aki nem így van vele!!
Megintcsak csodás a fotómontázsod!!!(Unalomig ismétlem magam:)) )

Unknown said...

Én nem szeretem a tenger gyümölcseit, de Balázsnak biztos elkészítem, Ő odavan ezekért a herkentyűkért :)