szerda, február 04, 2009

Donuts



500 g liszt
60 g cukor
1 t.k. só
40 g vaj
2 tojás sárgája
125 ml tej
125 ml forró víz
1 cs. élesztö


A lisztet a cukorral és a sóval egy tálban összekevertem. A puha vajat a tojás sárgákkal együtt hozzáadtam.
A tejbe és a forróvízbe belemorzsoltam az élesztöt és ezt is a liszthez kevertem.
A robotgép dagasztó karjával elasztikus tésztát dagasztottam, tetejét enyhén megliszteztem és langyos helyen 30 perecet kelesztettem.
Átgyúrtam és 1,5 cm vastagra nyújtottam. Egy kb. 10 cm átméröjü pohárral kiszaggattam és a körök közepét egy 3 cm-es kispohárral kifúrtam. Letakartam és további 20 percig újra kelesztettem.
175° ra hevítettem a zsíradékot (én ma vajzsírban sütöttem, de jó az olaj is!) és aranybarnára sütöttem a tészta mindkét oldalát. Konyhai papírtörlöre szedtem, hogy a felesleges zsíradékot leitassam.
Cukor, vagy csokimázzal tovább díszíthetö, de megteszi, ha csak porcukorral hintjük meg.


0 Comments: