szerda, február 25, 2009

Rólad álmodtunk.....

BOUNTY - Kókuszos muffin


Testületileg odavagyunk a kókuszért. Éppen ezért gondoltam, hogy talán valami kókuszossal tudok válogatós gyermekem kedvében járni. Már kora délelött finoman kikérdeztem, hogy mit szólna egy olyan édességhez, ami olyan, mint a Bounty csoki!? (Anya alig rafinált, mert tutira tudja mire gerjed a gyermeke!!!) A válasz beleegyezö volt, így ebéd után már alig vártam, hogy nekiláthassak a muffinnak. Mint minden muffin ez is pillanatok alatt összeállt. De közben azok az illatok.... Hmmmm! Mesés! Csuda jó, hogy ebben a nasiban sincs liszt, viszont a kókusztejportól a mennyekben éreztem magam. A koronát az illat és íz kavalkádra a lime tette fel. Mellesleg látványnak sem volt utolsó: a hófehér kencében itt-ott felbukkantak a szépséges zöld citromhéj darabkák. Naná, hogy míg a kapszlikba kanalaztam a masszát nem álltam meg, hogy nyalakodjak. Tuti meg lehetne nyersen is enni, de minek, amikor már elöre biztos voltam benne, hogy igazi csoda fog ma kikerülni a sütömböl. Komolyan mondom, nehezen tudtam magam türtöztetni, míg sültek a sütöben. Olyan illattal árasztották el a lakást......
Végre letelt a 20 perc és már csak hüteni kellett. Sokat nem bíbelödtem vele, mert már szinte reszkettünk a sütiért. Kéretik nem nevetni!! Tessék kipróbálni és azonnal minden érthetö lesz.
Egy szó, mint száz! Megtaláltuk! Ez a mi sütink! Le kellett volna mérni, hogy hány perc alatt fogyott el a 12 db. Holnap rohanok és veszek még kókusztejport, mert valószínü ez a muffin mindennapos vendég lesz a háznál. Vagy ezt is meg lehet unni? Kipróbáljuk!

Majd elfelejtettem; ez is Stahl recept!




7 dkg vaj
4 tojás fehérje
15 dkg porcukor
10 dkg kókusztejpor
10 dkg kókuszreszelék
1 zöldcitrom leve és héja


A sütöt 200°ra elömelegíteni, a muffinsütö mélyedéseit kibélelni a papír kapszlikkal.
A vajat megolvaszatani, hogy folyós legyen, félre tenni hülni.
A tojás fehérjékböl habot verni. - nem szükséges nagyon keményre, lényeg, hogy levegös legyen a hab. Egy másik tálban összekeverni a porcukrot, a kókusztejport, a kókusz reszeléket. Hozzáreszelni a zöldcitromhéját, majd ezt a keveréket fakanállal lazán hozzáforgatni a tojáshabhoz. Végül átszürve a citrom levét is és az olavsztott vajat is belekeverni.
A kapszlikba kanalazni, majd kb. 20 perc alatt készre sütni.







7 Comments:

trinity said...

Csodás a süti! És ez a fotómontázs-eszméletlen ügyes vagy!!!!

De ilyen tökéletesen szavakba önteni az ízeket....megkívántam ezt a muffint, ez a helyzet...

1 hete vettem kókusztejport...Már tudom, miért:)))

Ancsika said...

Várom a beszámolót Trinity! :)

trinity said...

Szia Mian,
láttam, kerestél...
A köv. címre tudsz írni, ezt használom naponta:
kaisinger@chello.hu
A bloghoz is van egy : trinityone@freemail.hu , de ezt eléggé megbízhatatlannak tartom.
Várom!

trinity said...

Jajj, még valami:
úgyis szerettelek volna megkérdezni, hogyan sikerült elrejtened a profilod...Én sem akartam a főoldalra kitenni, de máshogy egyszerűen nem működik:(((

Előre is köszi!!

linbori said...

Az nagyon nagyon finom lehet. Muszáj lesz megsütnöm. De vajon kókusztejport hol tudok venni?biobolt?

Ancsika said...

Trinity! Köszi! Írok! :)

Linbókám, passzolok! Én nem tudom, hogy otthon hol lehet kapni, mert itt szinte minden boltban van. Sztem mindenképp próbáld meg nagyobb bevásárlóban. Biztosan kapsz! Meglátod nem fogsz csalódni! :)

trinity said...

Linbori,
én a DM-ben vettem kókusztejport!