szombat, február 21, 2009

Újabb lakó a farmon

Töltött krokodil

Hozzánk is begyürüzött a Kroki-láz. Naná, hogy én is megpróbáltam, gyarapítva ezzel a blogos kolleginák idöközben megalapított krokodil farmját. Annyira ízlett a családnak, hogy biztos neki fogok többször is futni. Már kitaláltuk az édes változatot is, de az majd egy következö post lesz.




2,5 dl tej
2,5 dkg élesztö
2-3 e.k. tejföl
2 e.k. olaj
1,5 t.k. só
1 t.k. cukor
50 dkg liszt


A szokásos módon kelt tésztát készítünk, kelesztjük, majd lisztezett sütöpapírra borítjuk, újjnyi vastagra nyújtjuk. Kb. 35x50 cm téglalap alakúra nyújtjuk; széleit kötbevágjuk, hogy szabályos téglalap formát kapjunk. A levágott részeket nem kidobni, mert ebböl lesznek a kroki további alkatrészei!
Darálthúsból, füszerekböl készítettem a tölteléket, amit még böségesen megszórtam reszeltsajttal.
Elkezdtem a kroki formázását, amit nagyon élveztem. Amikor minden a helyére került lekentem tojással az egész krokit és elömelegíett sütöben 170°-on pirosra sütöttem.
Mellékelek egy képet, de Limara oldalán tökéletes fotókkal illusztrált gyártási folyamat látható. (Limara, utólagos engedelmeddel, ha nem haragszol belinkeltem az oldalt! Ha probléma, akkor szólj és azonnal kiveszem!)


Posted by Picasa



5 Comments:

Gabriella said...

Ez nagyon szép lett! Ilyen szép krokit nem mindenkinél láttam! Ügyes vagy.

Ancsika said...

Köszi Gabriella! :) minden dícséret jól esik.

Limara said...

Hű, micsoda vérszomjas fenevad! Nagyon szép lett! :))

Ancsika said...

Köszi Limara! :)

j said...

Én is csináltam már ilyet pár hónapja. Ma megint ez készül, a feleségem a tölteléket, meg a tésztát már összeállította; rám a szabászmunka és a hajtogatás vár.