kedd, február 24, 2009

Hogyan kényeztetem a családom

Spenótos lasagne

Ma ráérös napom van; gondoltam kényeztetem kicsit a családom és csinálok friss lasagne-t. Fiam leges-legkedvencebb étele, bár eddig még csak a boltban, készen kaphatót kóstolta. Friss az is, mármint nem fagyasztott, de én akkor is valami "mü ízt" érzek rajta.
Annyira készültem, keresgéltem a neten, olasz oldalakon, hogy a lehetö legfinomabb változatot tehessem ma az asztalra. Találtam is kedvemre valót, kaptam friss spenótot is hozzá. Minden adott volt a finom ebédhez.
El is készítettem annak rendje, s módja szerint. Tálaltam. És akkor becsapott a ménykü! Gyermekem magából kikelve: " Fujjjjjjj, Mami! Mi van benne? Nekem az nem kell!" -persze, hogy a spenóttal nézett farkasszemet. Akkor már hiába bizonygattam neki, hogy ez sokkal finomabb, mint amit a boltban veszünk.... stb. Hajthatatlan volt. Döntése megmásíthatatlan; mert eldöntötte, hogy ö biz` ebböl nem fog enni. Pedig a spenótot, mint fözeléket megeszi. Végül hajlandó volt 1 azaz egy szál tésztát megenni, de arról is le kellett kaparni mindent, ami csak található volt rajta.
Így feláldoztuk magunkat, mi felnöttek és rettenetes nagy étvággyal befaltuk az egész tál lasagne-t. Nagyon finom volt, ilyet tényleg csak akkor ettem, amikor Olaszországban jártam. Büszke vagyok magamra, hogy ilyen finomra sikerült. Próbáljátok ki, érdemes!





500 g spenót

1/2 l víz
1/2 t.k só
1 e.k. olivaolaj
400 g darálthús
1 fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 doboz paradicsompüré
1/8 l húsleves
só,bors
50 g vaj
50 g liszt
1/4 l tej
1/8 l víz
100 g Ricotta
szerecsendió
2 paradicsom
100 g Pecorino*
100 g Lasagne tészta


A spenótot megpucoltam, többszörös vízben megmostam. (Mélyhütött spenót esetében felengedni és a levét szürön keresztül teljesen kinyomni). Egy nagyobb lábasabn 1/2 l vízben feltettem föni. Amikor felforrt beletettem 1/2 t.k. sót és további 2 percig blansíroztam. Szüröbe szedtem és jéghideg vízzel leöblítettem. Félretettem, hogy maradjon ideje teljesen lecsöpögni. Egy serpenyöben olivaolajon a darálthúst megpirítottam, folyamatosan kevergettem, hogy ne maradjanak benne apró darabkák sem. Rátettem az apróra vágott vörös és fokhagymát, tovább pirítottam. Közben rákanalztam a paradicsompürét is. A dobozát teleengedtem vízzel - kiöblítve a maradék paradicsomot is - ezt is hozzáöntöttem. Végül ráöntöttem a húslét is,sóztam, borsoztam, majd az egészet készre forraltam. Félretettem.
A vajból, a lisztböl és a tejböl a hagyományos módon besamellt készítettem, majd 1/8 l vízzel hígítottam. Sóztam, borsoztam, szerecsendióval ízesítettem és belekevertem a Ricottát.
A paradicsomokat vékonyan felszeleteltem, a sajtot lereszeltem.
* Ha nincs Pecorino sajt, akkor bármilyen más, kemény juhsajt is megteszi. Végszükség esetén jó a parmezán is.
A sütöt 200°-ra elömelegítettem. Egy négyszögletes formát olivaolajjal kikentem és kibéleltem az elsö réteg tésztával. Erre jött a spenót fele, majd a húsos-paradicsomos szósz fel. Betakartam paradicsom karikákkal, sóztam, borsoztam. Megszórtam a sajt felével. Megöntöztem a besamell mártás 1/3-val. Majd újra tészta, spenót, hús, paradicsom, sajt, besamel. Legfelülre újra tészta és a maradék besamel.
A forró sütöbe toltam és addig sütöttem, míg a teteje szép aranybarna nem lett; kb. 30 perc.





5 Comments:

Gyöngyi said...

A spenótért nem vagyok oda, de ez olyan jól néz ki, hogy kockáztatnék:)

Ancsika said...

Gyöngyikém! Tiszta szívböl ajánlom, mert a spenótot egyáltalán nem érezni benne, mégis más, mint, ha csak sima darálthúsos lenne a tölti :)

JD said...

Ez gyönyörűűűű!

trinity said...

Jajj, de szép lett!!!!Imádom a lasagnét is, a spenótot is! A fotók pedig-profik nagyon!!!Gratulálok!

A gyerekek pedig felnőnek a spenóthoz, nyugodj meg, a nagylányom most lesz 21 és kb. 16 éves koráig utálta a zöldségeket, most meg csak azt enne..Sosem hittem volna....

Géppel készült a tésztád?

Ancsika said...

Trinity! köszi a biztatást! Bár ezt most nagyon nehéz elhinni, ugyanis a fiam szó szerint semmi zöldséget, gyümölcsöt nem eszik. 3 éves koráig pedig szinte csak azon élt. Ki érti ezt? - én nem!!! :))))

A tésztát készen vettem. Olyat, amit nem kell elötte fözni, mert a besamaeltöl és a szafttól megpuhul. Biztos még sokkal finomabb lett volna, ha én gyúrom a tésztát is. Majd legközelebb!