kedd, február 17, 2009

Narancsos diós süti

A múlt heti Vacsoracsata egyik adásában Deutsch Anita kápráztatta el a vendégeit ezzel a sütivel. Gyorsan el is mentettem a receptet, ma pedig megsütöttem. Az eredménnyel nagyon elégedett vagyok, mert tényleg nagyon finom nem túl édes nassolni való. Nem elhanyagolható az sem, hogy nincs benne liszt. (cukor viszont igen!)


20 dkg dió
20 dkg cukor
1 púpozott e.k. zsemlemorzsa
1/2 cs. sütöpor
10 tojás
5 dkg kakaó
25 dkg margarin
fözött kávé
kevés tejszín
1 narancs



A krémmel kezdtem, mert az elöírás szerint ezt már ajánlatos elözö nap elkészíteni. Ezt nem tettem, de másként megoldottam.
2 tojást, a kakaót, a kávét, kevés tejszínt és kevés cukrot göz fölött habosra, sürüre kevertem, majd hozzáolvasztottam a margarint. Kihütöttem és betettem a fagyasztóba.

Míg dermedezett a krém elkészítettem a tésztát:
a diót, a cukrot, a zsemlemorzsát, a sütöport, 8 tojás sárgáját, a narancs reszelt héját és levét a robottal habosra kevertem. A tojások fehérjét csipetnyi sóval kemény habbá vertem és a két masszát óvatosan összeforgattam. A sütöt elömelegítettem 160°-ra (légkeveréses), majd a szilikonos torta formát hidegvízzel kiöblítettem. A normál sütöformát a szokásos módon ki kell vajazni, lisztezni. Tüpróbáig sütni.
Amikor a tészta teljesen kihült kettévágtam. Elökaptam a krémet a mélyhütöböl és a robottal átkevertem.
A fele krémet a 2 tésztalap közé kentem, a másik felével pedig bevontam a süteményt.
Darált dióval, naranccsal díszíthetö.





6 Comments:

JD said...

Sikerült kiderítened, hogy mi a baj?

Vica said...

Szia! Én is kinéztem ezt a sütit:))) A tiéd nagyon szép lett.

trinity said...

Ez valami gyönyörű-a fotó is, na meg a süti is persze!!!
Tegnap már zöld volt a blog, megint történt valami? :O

Gyöngyi said...

Látom alakul a blogod, itt a tavasz, kizöldültél:) Nagyon szép a sütikéd, ablakot nyitom, küldheted a kóstolót!

Ancsika said...

Dóri! sajnos nem! :(
Sebaj! Maradok íyg, csupaszon! :)

Vica! és igazán finom! De arra csak ma jöttem rá, hogy jót tesz neki, ha 1 napot áll. Ma még sokkal finomabb volt!

Trinity, jártam nálad és írtam is! :)

Gyöngyikém, már el is küldtem!!! :))

JD said...

:( No nem baj, így is nagyon szép vagy! Hát még amiket beteszel :))