szombat, február 28, 2009

Lassú marha

Erre a nagyon finom étekre Füszeres Eszter blogjábban bukkantam. Kicsit a füszerek arányain változtattam, a saját ízlésünk szerint.
Már 2-3 hete elkészült, de idöhiány miatt, csak most került elö. Igazságszerint majd nem elfeledkeztem róla, pedig nem lett volna szabad, mert megérdemelt helye van a konyhámban.
Egy lusta vasárnapon került az asztalra. Tényleg rengeteg idöt spórol az embernek, mert, ha elözö este elökészül vele az ember lánya, akkor reggel csak a sütöbe kell tolni, aztán jó pár órára magára lehet hagyni, mert biztos, hogy nem sértödik meg. Jót tesz neki az idö.
Aztán csak asztalhoz kell ülni és be kell zsebelni a dícséretet. Mert az tényleg jár érte!
Köszi Eszter! :)




1 kg marhacomb
0,5 kg gomba (Champignon)
3-4 babérlevél
4-5 gerezd fokhagyma
6-8 db lilahagyma

1 kk egész bors
4-5 dl száraz vörösbor
6 ek olaj
1 ág rozmaring


A húst elözö este újjnyi vastag szeletekre vágtam és kevés olajon hirtelen mindkét oldalát átsütöttem, majd megsóztam. Rögtön a lábasba raktam (én a liba sütömben sütöttem, mert annak teteje is van). Megtisztítottam a gombát, félbe és negyedekbe vágtam, az is ment a lábasba. Ugyanígy jártam el a hagymával és a fokhagymával is. Következett a bors és a babérlevél. Majd elfelejtettem: még 2 db paradicsomot is félbevágva a tetejére tettem. Meglocsoltam a vörösborral, rátettem a rozmaringot és hideg helyre költöztettem. Másnap reggel betoltam a sütöbe, 100°-ra állítottam és sorsára hagytam. Kb. 5-6 óra múlva kiszedtem és már tálalhattam is az ebédet.

4 Comments:

Limara said...

Én is nagyon szeretem a lassú sütéssel készülő húsokat! Nagyon jól néz ki! :))
Nézz be hozzám kérlek! :))

trinity said...

Nagyon jó! Még nem mertem ezt az alacsony hőmérsékleten sütést kipróbálni, de határozottan vonzó!

trinity said...

Vár valami nálam:)))Légyszi, kukkants be!

Fűszeres Eszter said...

Én a csirkével vaciláltam sokáig, hogy tegyem, vagy ne tegyem, aztán kipróbáltam, és csirkével is nagyon jó! Pedig az ugye különben is nagyon puha és omós tud lenni, de mégis fantasztikus lett így!