csütörtök, február 05, 2009

Olasz citromlikör

Limoncello

Rengeteg féle sütemény ízesítésere használom, így mindíg vadászom, hogy mikor, hol tudok olcsóbban hozzájutni.
Nemrégiben találtam receptet is, mert bizony, otthon is könnyedén elkészíthetö. Elég magas az alkoholtartalma, ezért óvatosan kell vele bánni! :)




kb. 1,5 l-hez:
5 citrom sárga héja
1 citrom átszürt leve
5 dl 90°-os alkohol
7 dl víz
500 g cukor



Bio citromot vásároltam, de így is nagyon alaposan, forró vízben többször lesikáltam. A sárga héjat vékonyan levágtam és egy nagyobb, csatos üvegbe tettem. Ráöntöttem az alkoholt és lezártam az üveget. 10 napig érleltem, közben többször rázogattam az üveget.
10 nap után leszürtem.
A vízzel, a cukorral és 1 citrom levével szirupot föztem, majd teljesen kihütöttem. Ráöntöttem az alkoholra és további 1 hétig hagytam, de ekkor is többször felráztam az üveget.
Sürü vászonszürön átszürtem, üvegekbe töltöttem és hidegre tettem. Még legalább 2 hét szükségeltetik, hogy teljesen "beérjen".


4 Comments:

alchri said...

Jé, olyan mintha tojásliör lenne. Csináltam én is tavaly, de sajnos 90%-os alkoholhoz nem jutottam, tényleg, Te hol vetted hozzá? Kérném a címet sürgösen;))
Vodkával készítettem és teljesen átlátszó lett. Majd felteszem a blogomra valamikor.
Pussz!

Ancsika said...

Alchri! Simán Apotheka-ban :))
Csak készülj fel, mert piszok drága!!! Fél liter 14 Euro :(

alchri said...

Köszi Ancsika!

linbori said...

Én tavaly karácsonyra csináltam a Dédinek ajándékba. De én is vodkát használtam hozzá.