kedd, február 24, 2009

A világ legegyszerübb levese

Zellerkrém leves

Mindíg is szerettem a zellert. Szerintem két féle embertipus létezik: aki szereti és aki még a "szagát" sem bírja. Nekem jöhet bármilyen formában. A levest is nagyon szeretem, de a rántott zellerért egyenesen reszketek.
Ma levest föztem, mert gyorsan kész szerettem volna lenni, meg az ízére is napok óta áhítoztam.




20-30 dkg zeller
olaj
liszt
só, bors
húsalaplé
tejföl, vagy tejszín

levesbetét


A zellert meghámoztam és nagyon vékony szeletekre vágtam. Kevés olajat forrósítottam és egészen kevéske víz társaságában a zellert teljesen puhára pároltam. Liszttel megszórtam, aranysárgára pirítottam, majd felengedtem a húslével. Pürésítettem, füszereztem, majd tejföllel dúsítottam.
Apróra vágott zellerzöddel díszítettem; sült borsót adtam hozzá levesbetétként.


0 Comments: