szerda, február 11, 2009

A békebeli vajas kifli

Hétvégéröl maradt még öregtésztám és azon törpöltem, hogy mit is kezdjek vele, mielött megromlik. Én nem sütök nagyon sürün fehér kenyeret, mert csak Anyu eszik fehér kenyeret. Mi többiek csak barnát, vagy feketét. Elképesztö a kenyér választék, így nem mindíg állok neki sütni.
Keresgéltem, kutatgattam, de újra, meg újra visszatértem Limara oldalára. Hát persze, hogy neki van még vajas kifli recije is. Az lett volna meglepö, ha nincs. Már a nyálam csurgott a fotók alapján. Gyorsan nekiugrottam hát és sütöttem vajas kiflit. Nagyon jól sikerült; a nyers tészta állaga fantasztikus; öröm vele dolgozni. Mindent ugyanúgy csináltam, ahogyan azt Limara leírta. Talán, ha legközelebb sütök újra ilyen kiflit, akkor kisebbekre fogom csinálni. Nekem így egy picit nagyok lettek. Most 10 db készült. Következö próbálkozásnál 12-14 db ra emelem a mennyiséget.
Köszi Limara, hogy visszacsempészted a gyerekkor ízeit!




  • 2 dl tej
  • 10 dkg tejföl
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • 2 csapott tk. só
  • 2 ek. burgonyapehely
  • csipet aszkorbin
  • 20 dkg öregtészta (elhagyható)
  • 50 dkg BL 80 liszt
  • 1 tk. maláta (ezt elhagytam )
  • 1 ek. cukor
  • 2 dkg élesztő


A tésztához valókat a kenyérsütögépben megdagasztottam, majd kiolajozott kelesztötálba tettem és duplájára kelesztettem. Lisztezett deszkára borítottam, átgyúrtam és 10 egyenlö darabra vágtam. Letakarva további 10 percig pihentettem. Egyenként oválisra nyújtottam és kifliket formáztam, majd újból duplájára kelesztettem. Óvatosan sütözacskóba helyeztem a megkelt kifliket és ügyesen bespricceltem vízzel a zacskó belsejét, majd lezártam a végeit. 200°-on 15 percig sütöttem.






2 Comments:

Unknown said...

Köszönöm a receptet, ma ki is fogom próbálni.

Ancsika said...

Andikám! kerülj elö, hogy beszélni tudjunk!!!!! :)