vasárnap, május 31, 2009

Rebarbarás habos sütemény

Nagyon szép rebarbarát kaptam. És mivel még sem cseresznyés, sem meggyes finomságot nem tudok sütni, azzal kell beérnem, ami van. Viszont nem bántam meg, mert nagyon finom süti kerekedett belöle. Ilyet még nem sütöttem és egyre jobban erösödik bennem a gondolat, hogy jó barátságban leszünk mi. Én és a rebarbara. Eddig még nem csalódtam benne, akkor meg miért is ne lenne folytatás? Tavaly ilyenkor muffint készítettem, azzal debütált nálam a rebarbara. Kicsit fanyar, de van mégis valami vonzó benne. Épp ma olvastam, hogy igyekezzünk "málna-rebarbarát" használni, mert az a legfinomabb. Így most nyitott szemmel kell járni-kelni, ne hogy elmenjen melletünk a málna-rebarbara!




600 g rebarbara
csip. só
150 g porcukor
50 g darált mandula
1 e.k. citromlé
150 g puha vaj
100 g cukor
2 e.k. vaniliás cukor
5 tojás
150 g liszt
75 g étkezési keményítö
2 t.k. sütöpor


A rebarbarát megmostam, megtisztítottam (külsö héját lehúzgáltam), majd papírtörlön leszárítottam és 3-4 cm-es darabokra vágtam. Egy 26-os tortaformát kivajaztam és a sütöt elömelegítettem 180°-ra. A puha vajat, a cukrot és a vaniliás cukrot nagyon habosra kavartam, majd egyenként belekevertem 2 egész tojást és 3 tojás sárgáját. Végül hozzászitáltam a lisztet, sütöport és az étkezési keményítöt. Fakanállal lazán összeforgattam, mint egy piskótát és a formába öntöttem a tésztát. Tetejét kiraktam az elökészített rebarbarával, kissé belenyomkodtam a tésztába és a sütöbe toltam. Kb. 25 percig sütöttem. Közben a tojás fehérjékböl egy csipetnyi sóval félkemény habot vertem, majd adagonként hozzászitáltam a porcukrot és kemény habot vertem. Lazán hozzáforgattam a mandulát és belecsepegtettem a citromlevet is. A habot az elösütött tésztára kentem és további 15-20 percig sütöttem; mig a hab rózsaszín nem lett a tetején. Rácson hagytam teljesen kihülni.

8 Comments:

lúdanyó said...

Nagyon gusztusosat és szépet alkottál! Milyen az a málna-rebarbara? A pirosabb változat? Én is most vettem a hétvégén két csomaggal, nálam az egyikből majd fagyi készül.

Ancsika said...

Lúdanyó! nem tudom, de keresem! :)) Szerintem az lehet, ami belül is piros, ha kettévágod. Több féle van; én most olyat kaptam, ami kívül piros volt, de belül zöld :(

Tündér said...

Ancsika! Nagyon guszta lett! Szeretem az ilyen sütiket:)

erős ildikó said...

Már megint egy tökéletes süti! Nálunk cseresznye már van, viszont rebarbarát még nem ettem. Ritkán árulják felénk, s amikor keresem, általában pont nincs. De majd egyszer...

Scofield said...

és a rebarbarát le is lehet fagyasztani:)
akkor már semmi nem megy el, még a sárgadinnyés sem

Unknown said...

Nagyon guszta! Én sajnos a rebarbarával nem vagyok jó barátságban. Egyszer kóstoltam egy süteményt amiben volt és nagyon nem ízlett. Pedig Anyósoméknál terem. Már évek óta gondolkodom, hogy egyszer elkészítem Nigella Rebarbarás-tejszínes édességét...

Gizi said...

Gratulálok!!Megint teli találat a süteményed!!

Garffyka said...

Ancsi, vigyázz, ha ezzel vendégeket kínálsz, naponta visszajárnak egy-egy szeletért :)