vasárnap, március 01, 2009

Nem tudom abbahagyni.....

Amarettini CupCake

Elkapott a hév és nem tudom abbahagyni a CupCake gyártását. Persze nagyban hozzájárul, hogy családom unszol és természetesen nem tudok nemet mondani. Ezt a receptet nem találtam sehol, csak a többi recept inspirált. Az alap hozzávalókon nem változtattam, csak az ízesítést variáltam, a képzeletemre bízva magam. A zöld szín adott volt, mert ez a fiam kedvenc színe. Ehhez kellett igazítani a belekerülö dolgokat.
Úgy tünik, most már semmi nem tud megállítani és sorban jönnek a CupCake receptek. Már van is jó pár új gondolat a fejemben. Csak azt nem tudom még, hogy mi lesz a betervezett fogyókúrámmal?????



130 g liszt
2 t.k. sütöpor
kb. 30 db Amarettini
2 tojás
130 g cukor
125 g puha vaj
1 t.k. vanilia kivonat

a krém:
125 g Mascarpone
100 g porcukor
2 dl tejszín
pár csepp keserümandula aroma
zöld ételfesték
12 db Amarettini


A lisztet, a sütöport összekevertem. A kezemmel összemorzsoltam az Amarettinit (olasz mandulás apró keksz) és ezt is a liszthez kevrtem. Egy másik tálban habosra kevertem a cukrot és a tojásokat. Hozzáadtam a puha vajat és krémesre kevertem, közben belecsurgattam a vanilia kivonatot is. Fakanállal összeforgattam a lisztes keveréket a vajassal. A szokásos módon a muffinsütöt kibéleltem a kapszlikkal, belekanalaztam a lágy masszát és elömelegített sütöben 180°-on kb. 20 perc alatt megsütöttem.
A sütöböl kivéve rácsra helyeztem és hagytam teljesen kihülni. Közben elkészítettem a krémet:
a Mascarponét habosra kevertem a porcukorral. A tejszínt kemény habbá vertem és összeforgattam a mascarponéval. Belecsepegtettem 4-5 csepp mandula aromát és beleszórtam egy tasak zöld ételfestéket.
Egyszer használatos habzsákba töltöttem és megdíszítettem vele a tészták tetejét. Mindegyik kapott végül egy amarettinit a kalapjára.





3 Comments:

Limara said...

Nehogy abbahagyd! :)) nagyon jól néznek ki! :))

Unknown said...

Gyönyörűek!

trinity said...

Tartok tőle, nem csak gyönyörű:) Finom lehet...De tényleg, az a zöld kupola-szenzációs...Szerencsések a pasik a családban:)))