vasárnap, július 05, 2009

Crostata di ciliegie avagy a fúziós ropogós cseresznyés pite

Aki egyszer megkóstolja, az menthetetlenül elveszett. A fö érdem Duende-é, aztán közrejátszott még Trinity is, aztán én is adtam hozzá valamicskét. Így lett nekem kerek, egész ez a nem túl édes, mennyei meggyes (mert nálam még nem volt cseresznye!)
Amikor Duende posztolta az eredeti receptet, akkor tudtam, hogy végem van. Csak meg van kötve a kezem, mert ugye nálunk minden fázis késésben van. De kivárok mindent, illetve cselekhez is folyamodok néha. Valami mást akartam sütni és el is készítettem Trinity omlós tésztáját, amikor bevillant, hogy nekem még rengeteg rumos meggyem van a kamra polcán, tavalyról. Törpöltem egy pár percet és megszületett:



Trinityomlós tésztája:
(2 adag!)
50 dkg liszt
25 dkg vaj
12,5 dkg cukor
csip. só
2 tojás sárgája
+ 1 tojás (tettem bele)

2 üveg rumosmeggy
1 cs. vaniliás pudingpor
2 maréknyi mandula forgács


A tésztához valókat összegyúrtam, csak még megtoldottam 1 egész tojással, mert nekem valahogy nem akart összeállni. Miután hozzáadatam a tojást, egy remek minöségü tésztát kaptam, amit folpackba csomagolva beküldtem a hütöbe egy fél órára. Közben a meggy levét
leszürtem. A felfogott levet felmelegítettem (cukrozni és füszerezni nem kellett, mert már adott volt!) és kézi habverövel elkevertem benne egy csomag pudingport. A lé kb. 3 dl volt, így elég sürü masszát kaptam. Kihütöttem és belekevertem a meggyet. A tésztát kivettem a hütöböl, elfeleztem, a másik felét beköltöztettem a fagyasztóba. A megmaradt tésztát szintén elfeleztem és az elsö felét lisztezett deszkán kerekre nyújtottam. Kibéleltem vele egy formát, széleit késsel levágtam. A tölteléket rásimítottam a tésztára. A maradék tésztát is kinyújtottam és derelyevágóval keskeny csíkokat vágtam, majd berácsoztam a tetejét. Tojás sárgával lekentem a rácsokat és forró sütöben készre sütöttem. Ropogós, krémes süti lett az eredmény. Langyosra hütve, vanilia fagyival maga a katarzis. De még másnap is finom, már, ha marad belöle!


9 Comments:

Kata said...

Ezek a képek...el vagyok veszve!!!!

Scofield said...

szint úgy el vagyok veszve, de már nem akarok ma sütni:)

Méhn Niki said...

ez gyönyörűű!!! én is elvesztem... mennyire gyönyörűűű...!!! :)

Limara said...

Gyönyörű! És milyen finom! :))

trinity said...

Azon agyalok, Ancsi, miért nem állt össze....3 féle sütim is készült belőle...Vagy a liszt más, vagy az, hogy nagyon hidegen, gyorsan kell összegyurmicolni? Ha a vaj megolvad, akkor nem áll össze...
Na, mindegy, lényeg, hogy siker és gyönyörű is lett!!!

erős ildikó said...

Hmmm. Remekmű! Ilyenekkel kínozni az embert este...:)

murok marci said...

ancsi, komolyan, mihelyst hazaérünk, nekiállok sütni;-)

Karulino said...

IMádom az ilyen gyümölcstől "tocsogó" sütiket. Nagyon jó néz ki, és a rumos meggy is jól hangzik hozzá!

Chef Viki said...

Jééé, nekem is van itthon vagy 9 üveg rumos meggyem :-)))

Gyönyörűek a képek!