kedd, július 28, 2009

Cukkinis kenegetö

Én is szívesen csatlakoztam blogtársaim kezdeményezéséhez, miszerint fözzünk, alkossunk a konyhában egészségesen. Olyan ételeket, amik nem tartalmaznak tartósítószereket, hozzáadott mindenféle beazonosíthatatlan dolgokat. Csak és kizárólag friss alapanyagokat.
Ennek jegyében szaladtam ki a kertbe (de a piacon is megvásárolható!) és szakítottam 2 szép cukkinit. Egy sárgát és egy zöldet, hogy színesebb legyen az elkészült étel. Szedtem még egy csokor petrezselymet is, aztán nekiláttam és villámgyorsan elkészítettem a mai vacsorát. Mértem az idöt: hülési idöt is beleszámolva 18 perc volt!




2 cukkini
2 gerezd fokhagyma
2-3 e.k. olivaolaj
1 nagy csokor petrezselyem

citrombors (Ázsia boltban kapható)
rómaikömény (Cumin)
fél citrom leve
4 t.k. szezámpaszta (Tahin)


A cukkiniket alaposan megmostam és hámozatlanul lereszeltem a reszelö legkisebb lyukú részén. Hozzányomtam a fokhagymát is és az olivaolajon kicsit megpároltam. Közben sóztam, borsoztam.
Amikor megpárolódott félrehúztam és kihütöttem. A petrezselymet összevágtam és a többi hozzávalóval a cukkinihez kevertem. Közben sürün kóstolgattam és nehezen fogtam magam vissza, hogy maradjon is valami este az asztalra. Betettem a hütöbe, hogy az ízek jól összeérjenek. Hidegen, meleg pirítóssal, az ebédröl maradt hideg pulykasülttel fogom kínálni.



7 Comments:

Scofield said...

hogy te milyen ügyes vagy:) bár a cukkini és én valahogy nem békültünk ki:)
Én mindig tartósítószernélkül fözök, legalábbis azt gondolom...

Chef Viki said...

Én már rég vacsiztam, de szívesen beülnék közétek :-)

trinity said...

Szép a színe, és jó barátok vagyunk a cukkinivel:))))

Ancsika said...

Drágáim! Megér egy misét!!! Tessék kipróbálni!!!! :))

duende said...

Nekem nagyon tetszik! Pirítóssal, paradicsomkarikákkal szerintem eszméletlen jó lehet! :)

murok marci said...

a citrombors és a thani nagyon izgalmassá teheti a cukkinit. pár hónapja pedig rómaikömény függésem van, így aztán ki KELL próbálnom...

Lendvay said...

Köszönöm az ihletet. Én kovászos uborkával követtem el, isteni lett ezzel a keleties beütéssel. Üdv: Piroska