kedd, július 07, 2009

Cseresznyés tejespite

Évek óta próbálkoztam a tökéletes cseresznyés illetve meggyes tejespite elkészítésével és sosem sikerült. Eddig! Kata Konyhájában ugyanis rábukkantam a számomra tökéletes receptre. Izgatottan vártam, hogy végre nálunk is legyen cseresznye és kipróbálhassam. Nem csak, hogy tökéletese, hanem pillanatok alatt kész van. Igaz, segítségem is volt, kisfiam személyében. Nem kellett sokat kérlelni, mert amióta tegnap megvettük a legszuperebb magozót, azóta egyfolytában magozni akar. Lemértem és megmostam neki a gyümlcsöt és amíg ö kimagozta, addig én bekavartam a tésztát. Ez mindösszesen 10 percet vett csak igénybe. Plusz a sütési idö. Az eredmény pedig hihetetlenül magas, zamatos tészta, aminek -valamilyen csoda folytán -még a cseresznyék sem süllyednek az aljára. Köszi Kata! :)



3 tojás
25 dkg cukor
15 dkg margarin
40 dkg liszt
1 sütöpor
pici só
1 citrom reszelt héja
2 dl tej
kb. 60 dkg magozott meggy v. cseresznye


Kisfiam kimagozta a cseresznyét, addig én habosra kevertem a cukrot a tojásokkal, majd hozzáadtam a margarint is. A lisztet összekevertem a sóval, a sütöporral és a reszelt citrom héjjal. Végül beleöntöttem a tejet és simára kevertem a tésztát. Egy formát kivajaztam, megszórtam liszttel és belesimítottam a tésztát. Tetejre szórtam a magozott gyümölcsöt. Rászórtam még kevés kristálycukrot és fahéjat a tetejére és betoltam az elömelegített sütöbe. Jó 1 órát, lassú tüzön sütöttem, tüpróbáig.


12 Comments:

Kata said...

Mondtam én, ugye?:)))

szepyke said...

Cseresznyés? Jah, kérem, nálunk már a barack is lassan leérik...:D

kinga said...

Pont most akarok én is ilyet sütni, a nők lapja receptes kiadásában találtam a receptet. igaz, az meggyes, de sütiben úgyis jobban szeretem :)

Wise Lady said...

Minálunk meg gyorsan érik a barack:D Cseresznye már mutatóban sincs.
Nagyon szép ez a süti, Kata receptjét én isltettem magamnak.

murok marci said...

ismét csodálatos! meg tudnád mutatni, milyen az a bizonyos legszuperebb magozó?

trinity said...

Most meg én irigykedem cseresznyeügyben..Hol van az már felénk....
Tényleg szépséges lett!!

Méhn Niki said...

de jóó!!
nagyon szép lett! guszta, ahogy a tetején maradtak a gyümik! nagyon ínycsiklandozó! :)

Garffyka said...

Szepyke, ez az, Ancsiéknál minden jókora fáziskéséssel érik, itt már lassan vége a baracknak és ők most szüretelik a cseresznyét.

Mian, nagyon szép lett! Meggyel kipróbálom, mert cseresznye nálunk csak befőttnek eltéve van már :(

Unknown said...

Nézz be hozzám!♥

Kata said...

Ancsika, lenne egy kérdés nálam, nézz be hozzám légyszíves!

Belly said...

Jajj,nézz be hozzám is,nekem is lenne egy kérdésem:-D

erős ildikó said...

Már megint egy gyönyörűség Nálad!