szerda, július 01, 2009

Mennyei málnatorta

Szóval még mindíg a málnánál tartok, mert itt akadtam el. Nagyban folyt a málna feldolgozása szombaton, amikor a kisfiam rosszul lett és mentövel kórházba szállították. Erre szokták azt mondani, hogy ember tervez, Isten végez. Mert én elöre dolgoztam és szombaton délután elökészítettem, félig-meddig készre gyártottam a málna tortát, amit vasárnap délutánra szántam. Eltettem a félig kész tortát a hidegre, mondván, majd szépen vasárnap befejezem, feldíszítem. Csak épp mi mentünk, a torta pedig maradt. Jó pár órával késöbb, valamikor éjjel, a kórházi összecsukható ágyon fekve hasított belém a felismerés, hogy a torta ott maradt magára.

El is sirattam magamban már, pedig egy jól sikerült sütemény lett.... volna. Aztán mégis úgy alakult, hogy férjem leváltott vasárnap délelött és haza tudtam szaladni. Na, nem a torta miatt, ha nem mert pár dolgot össze kellett még szednem. Akkor úgy gondoltam, hogy pár perc alatt gyorsan be is tudom fejezni az elkezdett málnást. Nem így terveztem a díszítést, de 10 perc alatt csak ennyi tellett. Viszont az íze mindenért kárpótolt. És sajnos csak egyben tudtam fotózni, mert a szeletelés már nem fért bele a szükreszabott idöbe. Higgyétek el nekem, hogy gyönyörü volt a belseje is.



500 g túró (Lidl-s)
500 ml tejszín
4 lap zselatin
1 citrom
175 g cukor
600 g málna
300 g babapiskóta
180 g vaj
100 ml Sherry
mandulaforgács


225 g babapiskótát zacskóba tettem és a húsklopfolóval morzsává törtem, majd az olvasztott vajjal összekevertem. Egy 26 cm-es kapcsos tortaforma aljára nyomkodtam és betettem a hütöbe. A zselatint beáztattam, kb. 10 percre, majd felmelegítettem. A túróhoz adtam a cukrot, a citrom lereszelt héjját és levét. 1-2 kanállal kivettem a túró krémböl és a zselatinhoz kevertem (hogy még véletlenül se kapja össze!), majd beleforgattam az egészet a túrós masszához. Betettem ezt is a hütöbe, hogy elkezdjen dermedni. Amikor már láttam, hogy dermed a túró, akkor felvertem a tejszínt kemény habbá és óvatosan a túróhoz forgattam. A krém 1/3-át rákentem a piskóta alapra, majd a málna felét is eligazítottam rajta. A maradék babapiskótákat 3 felé tördeltem és meglocsoltam sherryvel. Ennek is a felét a málnák közé igazítottam. Majd újra krém következett, a megmaradt mennyiség fele. Újra málna és babapiskóta. A tetejére pedig rásimítottam a maradék krémet. Érdemes elözö nap elkészíteni, hogy kellöképpen megdermedjen a torta. Mindenképp hütöben tárolni! Tálalás elött pedig félretett málnaszemekkel, tejszínnel, ílletve mandulaforgáccsal díszíteni.

28 Comments:

szepyke said...

Megint hálát adok az égnek, hogy nem szeretem a málnát. Szerintem a többike most a monitort nyalogatják...
:DDD

Karulino said...

Bizony! Nagyon jól néz ki! Nyami! Így ebéd után egy szelet jól esne belőle.

Gabah said...

Szépséges! Biztos finom lehetett! Ebbena melegben most biztos befalnék egy jókora szeletet eblőle!
Kicsi fiad jobban van már, ugye?
Egy ilyen torta láttán mindenki meggyógyul! ;-)

Chef Viki said...

Igen, nyaljuk a monitort!!!

Ettől féltem, amikor bejelentetted, hogy 6 kg málna boldog tulajdonosa vagy :-))

És mindent elhiszek, hogy milyen gyönyörű volt belülről!

Max-nak meg nagy puszi!

Scofield said...

szerencsére akkor minden rendben:) ez a lényeg:)

trinity said...

Most beleharapjak a monitorba, vagy elég, ha nyalogatom???:))))

Nem kímélsz Ancsi,nem kímélsz......

Wise Lady said...

Nagyon jól hangzik és nagyon szép.

starfi said...

szepyke, milyen igazad van!:) ancsi, gyönyörű lett.

Mónika said...

Egyszerűen gyönyörű!:))

Scofield said...

szepyke:) hány colos, csak, hogy el tudjam képzelni ahogy oda nyomod a monitorhoz és nyalogat szegényt:)

Scofield said...

szepyke:) hány colos, csak, hogy el tudjam képzelni ahogy oda nyomod a monitorhoz és nyalogat szegényt:)

szepyke said...

Ezt soha nem tudom, de a legnagyobb...
És nem én nyalogatom, hanem a többiek, mert én nem szeretem a málnát...:)

mariam said...

Nagyon szép!:-)
..és nagyon kínáltatja magát!

Andi/cuki said...

Nagyon szépek a sütiid! S a blogod!
A kisfiad jól van?

Ancsika said...

Köszönöm a sok dícséretet :)
A sok összenyálazott képernyöért pedig nem vállalok felelösséget! :))

Kisfiam jól van, holnap már megy suliba! :)

murok marci said...

én is szívesen megkóstolnám - még az sem zavarna, ha belül nem lenne szép. de képeidet ismerve, tutira úgy is csodás.
rende quark-ot vettél? (esetleg magert?)

murok marci said...

én is szívesen megkóstolnám - még az sem zavarna, ha belül nem lenne szép. de képeidet ismerve, tutira úgy is csodás.
rende quark-ot vettél? (esetleg magert?)

Ancsika said...

Noki! általában magert szoktam! :) De szerintem mindegy.

Renata Kalman said...

Remekmű!

Méhn Niki said...

hát én elhiszem neked hogy belül IS gyönyörű! :) mert kívül valami iszonyatosan jól néz ki!!! :)) Nagyon guszta! meg fogom csinálni az tuti! csak meg kell várni, míg megérik a többi málna is anyuéknál... ;)

Unknown said...

Örülök, hogy Max jól van! A torta gyönyörű, de én most fogyózom, és szerencsére meg is tudom állni hogy ne egyek az édességekből, csak nyersen eszem a gyümölcsöket. A családnak természetesen muszáj sütnöm, kikövetelik :) 1,5 hónap alatt leadtam 7 kg-ot (juhhéééjj) pedig nem is koplaltam.

Ildike said...

Drága Mian!!
Ha van időd gyere át hozzám,egy meglepi vár rád a főoldalon.puszika

trinity said...

Ó, hogy meglepő legyek: hozzám is gyere: meglepi:))))

Méhn Niki said...

Hozzám is gyere, kérlek! ;)

Kata said...

Nyalogattam én is, pedig fogyókúrán vagyok, de nem álltam meg:)

Nézz be hozzám is légyszives, bár látom, nem én vagyok az első:::

Ancsika said...

Ildike, Trinity, Muffinka, Kata!!!
Köszönöm nektek! :)

erős ildikó said...

Hát ez tényleg mennyei!!! Valami csoda!

Vicuska said...

Gyönyörű és finom!