vasárnap, július 12, 2009

Narancs - lime jegestea

Nincs az a kifejezetten nagy kánikula, de bízom benne, hogy még lesz! Találtam ezt a receptet az újságban és rögtön nekiugrottam, mert biztos voltam benne, hogy nagyon finom. És nem is csalódtam. Kellemesen fanyar, igazi hüsítö a forró napokra. Nagy elönye, hogy hamar elkészül és nincs tele cukorral, mint a bolti megfelelök.




300 ml víz
2 teafilter (fekete tea)
100 ml friss narancslé
4 e.k. lime lé
1-2 e.k. nyers barnacukor
8 jégkocka

díszítés:
cukor
citromkarikák
narancskarikák


A vizet felforraltam és beletettem a 2 teafiltert. 5 percig állni hagytam, majd lehütöttem és betettem a hütöbe, hogy teljesen lehüljön. (ez legalább 1 óra)
Amikor teljesen lehült, beletettem a narancslevet, a lime levet és a cukrot, alaposan elkevertem. A poharak száját citromlével körbe kentem, majd kristálycukorba mártottam. A teát a poharakba öntöttem, beletettem a jégkockákat és a citrom, illetve narancs szeleteket.

11 Comments:

murok marci said...

de jó, hogy eszembe juttattad: tavaly nyáron én is készítettem hasonlót, az idén meg még eszembe se jutott - biztos a hiányzó kánikula miatt,-)

trinity said...

Ezt a jegesteát most kérném szépen-épp így, ahogy a fotón van:)))

Süti Bazár said...

Annyira meginnám, ha most valaki idetenné az asztalomra ... Lehetne mindjárt kettő belőle ...

Süti Bazár said...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Ancsika said...

Gyertek csajok! Mire ideértek készítek pár adagot!!! :)

Wise Lady said...

Nagyon finom lehet! És gyönyörűen szervíroztad.

szepyke said...

Ok, megyek én is, viszek fagyit, mondjuk folyékony formában, de viszek! :DDDD

Ancsika said...

Szepykém! akkor összeöntjük!!!! :)

szepyke said...

Már késő, már megfagyott! Egybe fagyva viszem a teához! :D

Chef Viki said...

Itt ma nagyon jó idő volt, elfért volna egy ilyen műremek!

A fotóidtól én minden alkalommal elalélok...

Renata Kalman said...

Nálunk a hétre (vagyis erre a hétre) kánikulát mondanak.
Olyan gyorsan repül ez a nyár.